Sikerült juhit elcsábítani erre ay útra. Ha a bakonyi vonal tetszett neki, akkor valószínûleg ez is fog. Az eddigi Bzmot-os utazások legszebb fekvésû vonala volt ez.
Miskolcon át mentünk Putnokra. Pest felõl késett a vonatunk, annyi idõnk maradt Miskolcon, hogy juhi vegyen valami kaját. A Tiszai pu. szép épületét sajnos nem tudtam normálisan lefényképezni, mert szembe sütött a nap. A putnoki állomás épülete pedig meglepõen jó állapotban van: gyakorlatilag semmi sincs összefirkálva, virágos, mintha nemrég újították volna fel. A Putnok-Szilvásvárad vonalat is meg akarják szûntetni, ezért jöttünk el erre még idén. Tényleg siralmas állapotban lehet a pálya, gyakorlatilg végig 20-30-cal mentünk, de néhol 10-es lassújelek is voltak. Egy átjáróban a kalauz tekerte le a sorompót. Viszont nagyon szép környezetben megy a vonat, szinte végig felfele a Bükk szívében. Útközben egy alagúton mentünk át. Szilvásváradon szálltunk át a szóló Bz-rõl az Egerig közlekedõ másik vonatra, ami már négy kocsiból állt. Ezen a szakaszon már jóval többen utaznak, és gyorsabban is haladtunk. Innen gyakorlatilag végig lejtettünk Egerig. Szarvaskõ környékén a szorosban fúrták át két helyen a hegyet, illetve az út fölé is építettek hidakat a vasútvonal készítésekor. Egerben elég sokan voltak az állomáson, de vonatunkon sok kocsi volt, bõven volt helyünk. Füzesabonyban bevártuk a Debrecen felõl érkezõ MDmot-ot, és Hort-Csányban állítottak félre minket jó 10 percre. A Keletiig összejött majdnem 40 perc késés.
További képek
Egervár megállóhely
Bél-kö
Találkozás Szilvásváradon
Sorompótekerés
A 6616-os számú vonat érkezik Debrecenböl
|