CSömöri Csatangoló 25

Idõpont: 2005. május 7.
Indulás: Valamikor délelõtt - Nagyhuta
Érkezés: Valamikor délután - Nagyhuta
Résztvevõk: feherb, Judit, juhi, natasa, szabola
HelyszínZempléni-hegység
El szerettünk volna mindenképpen menni a Zemplénbe is egy teljesítménytúrára és úgy adódott, hogy tudtunk egy vikendházat szerezni a Zemplén szívében, Nagyhután. Mivel a túra vasárnap volt ezért úgy terveztük, hogy lemegyünk pénteken és így szombaton kirándulhatunk egyet a környéken. Kicsit messze volt és a kocsi is kicsit szukösnek bizonyult ekkora útra öt fõnek, de azért csak leértünk.

A gyûrû és a nazgúlok
A házikó takaros, bár meglehetõsen aprócska telken állt,kipakoltunk, az este kellemesen telt. Másnap úgy terveztük, hogy meglátogatjuk a Megyer-hegyi tengerszemet és elnézünk a füzéri várhoz.A megyer hegyi tavacskának semmi köze a magashegységekben található valódi tengerszemekhez.A tó területén régen malomkõbánya helyezkedett el, a bányatevékenység miatt szakadnak le egyenesen a partjai.A tó partjait alkotó sziklafalban több helyütt is találtunk barlangba vájt lyukakat, amelyek a tó története szerint az itt dolgozóknak nyújtottak menedéket.A tóhoz közeli parkolóban álltunk meg, innen egy rövid de végig folyamatosan emelkedõ turistaút vitt fel minket a tavat körülvevõ sziklafal peremén futó ösvényhez.A tavacskát sötét, szinte teljesen átlátszatlan víz töltötte ki, legmélyebb pontja 6,5 méter. Körbementünk az ösvényen és megtaláltuk azt az egyetlen vájatot ahol le lehetett ereszkedni teljesen a víz széléhez.Csináltunk egy csoportképet is a tónál.

A várhegy oldala
Kb. egy órát töltöttünk el a tónál, majd Füzérre indultunk. A vár a szlovák határtól mindössze pár kilométerre helyezkedik el. Itt egy fizetõ parkolóban hagytuk az autót, majd felkapaszkodtunk a domb csúcsán emelkedõ várromhoz. A vár egy teljesen különálló de meredek dombra épült.

Éppen tatarozási munkálatok folytak a romok között mikor ott voltunk és talán pont ennek köszönhetõ,hogy a rom egészen jó állapotban leledzett. A várból remek kilátás nyílt a környezõ zempléni hegyekre, a hegység legmagasabb csúcsát - a Nagy-Milicet - is lehetett látni. A várhegy oldalában lévõ meredek ösvényen lehetett felkapaszkodni a bejárathoz.