Petzeck (2011-08-07)
Ismt 3200 felett Kelet-Tirolban
Drgelyvr kirnduls (2021. prilis 7.)
jvi srdagaszts a Drgely-vr krnykn
AK: Baja-Sksd (2021. prilis 7.)
Hossz gylogls a Duna gtjn Baja s Sksd kztt
AK: Hajs-Sksd (2021. prilis 7.)
tkels az Illancson
KDP Zirc-Eplny (2021. mrcius 9.)
Lezrs utni els kirnduls 2020 nyarn. Rgtn 100 km egy csom vadregnnyel, s -disznval, na meg vadcseresznyefkkal.
DDK rsg (2021. februr 24.)
Nyri DDK bglyk s rsgi rtek kztt
Tli Margita 40 (2020. november 23.)
Februri tra a Gdlli-dombsgban, amikor mg arra kszltem, hogy idn lenyomok egy 50-est.
OKT Zalasznt-Smeg (2020. november 23.)
Utols t a 2. OKT-n
OKT Hollhza-Makkoshotyka (2020. november 23.)
Amit soha nem lehet megunni: kktra a Zmeplnben
Forrstra a Karancs-Medvesben Kzptv (2020. november 23.)
Forrstra, ezttal a Karancs-Medvesen

OKT Hollhza-Makkoshotyka

Hossztv tra
Honlapra kerlt:2020. november 23. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2020. oktber 19.
Induls: Hollhza - 2020.10.19
rkezs: Vgshuta - 2020.10.21
Rsztvevk: feherb, szabola, Zsfi
tvonal Hollhza -> Nagy-Milic -> Fzr -> Fzrkomls -> Bzsva -> Kishuta -> Nagyhuta -> Vghuta -> Bnyi-nyereg -> Nagy Nyugod-nyereg -> Cirkl-tanya -> Makkoshotyka
Helyszn Zemplni-hegysg
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Nagy-Milic - 894 m
Vltoz felhzet, de inkbb a kzepesen s ersen felhs idszakok voltak tlslyban. Els s msodik nap kds terletekkel is tallkoztunk. Csapadk nem volt. Utols nap sttt legtbbet a nap, de reggel talajmenti faggyal is tallkoztunk.
Zsfi elszr, n harmadjra kezdtem el az OKT-t, szabola pedig folytatta az elst. Ennek rmre Hollhzn betoltunk egy unikumot, s elindultunk felfel.

Az els km-ek
Vg-/kezdpont
Az elz hten kb. egsz vgig esett, ami megltszott mg a vzfolysokon, de a talaj is helyenknt sros volt. De egyltaln nem volt vszes, pr helyen kellett figyelni. A nyri sznyoginvzi is elmlt, szval kvzi tkletes llapotok voltak a trhoz. Gyorsan felmentnk a Bod-rtig, ahol megreggeliztnk a szaletliban. Mire idertnk, mr mindenki nekivetkztt, de ha nem sttt a nap, akkor azrt nem volt annyira meleg. Fleg, hogy meg is izzadtam azrt az emelkedn.

Kilts a Kis-Milicrl
t szikla mellett
Mrskelten meredek emelked visz fel a Milicre, aminek utols pr szz mtere az orszghatron vezet. A tetn megint pihi volt kajval, szabola pedig kiprblta a szupertitkos dendecss cscsrajrs alkalmazst. A nem messze lv Kis-Milicen plt fel egy kilt, oda is felmsztunk. Mindenfel felhtakar volt alattunk, amibe aztn szpen bele is sllyedtnk, ahogy egyre mentnk lefel. A kezdeti durva lejt gyorsan szeldlt, majd sokig szintton haladtunk, ahonnan szpen lehetett volna fotzni a fzri vrat, ha lttunk volna valamit belle.

Persze a vrba is felmentnk, amit tk jl felptettek, mr egyltaln nincs rom jellege. De ppen ezrt meg is krik az rt. Sajnos kilts nem volt, st, a Fzrkomls fel vezet trl sem lttunk semmit a vrbl, mert az egsz kcerjt elnyelte a kd.

***

Az utols napsugarak
Ez a nap arrl szlt, hogy elbuszoztunk a vgshutai szllsunkrl Makkoshotykra, s onnan visszagyalogoltunk. Sikerlt egy viszonylag gyors busz-vonat-busz kombincit tallni, elg rvid tszllsi idkkel, de legalbb j korn el tudtunk indulni a trn. Ha csak a szmokat tekintjk, akkor egy elg furcsa tvonal volt ez. A 24 km-hez a 900 m szint azrt nem kevs, fleg, hogy komoly hegyet nem msztunk meg, a legmagasabb pont 400 m krl volt. Viszont a rajt, a cl is 140 m magasan volt, ami mg az alfldi Hoportynl is alacsonyabb. De ugyanez volt a helyzet tra kzben is, pl. a Bnyi-nyereg magassga is ilyesmi. Kzben ott van a hegyek kztt, ami teli van tlgyesekkel meg bkkskkel, durva vzmossokkal s hegyoldalakkal.

Storaljajhely fel
Szerencsre indulskor nem volt kd, j fott lehetett csinlni a Stor-hegyekrl. Rvid sros rsz utn bementnk az erdbe, jobb vltak az tviszonyok. Elstltunk szabolval a Kdas-forrshoz is. Zsfit az els pecstelhelyen rtk utol, ahol mr messzirl hallottuk a kutyaugatst. De aztn a htizsk meg a pecstbabrls elhozta a kutybl a reflexet, hogy ezek trzok, akik rvidesen kajt adnak neki. Ht ezek nem adtak kajt, de azrt megsimogattam a bodrit.

risgomba
Piros gomba fehr pttykkel
Tavaly errefel Vgnnyal jttem kettesben, akkor teli volt az erd szembl iv kis rohadt bogarakkal, idn nyron meg a sznyogok leptk el durvn a krnyket. Most szerencsre mr elg ks volt ehhez, gyhogy nyugodtan vndoroltunk fel s le a kanyargs ton. Kzben gombkat fotztunk. Fehreket, barnkat, pirosakat s mg barnbbakat. De taln lila meg fekete is volt kzttk. Kt vzmosson is t kellett kelni, amitl tartottam, de vgl simn tjutottunk rajtuk.

A Krolyfalva-Rudabnycska utat kereszteztk, majd elindultunk az els hosszabb emelkedn fel a Nagy Nyugod-nyeregbe. Eddig inkbb tbb rvidebb emelked volt, most viszont kezdett hegysgre hasonltani a krnyk a hossz emelkedkkel. A reggeli napos id tovatnt, st, fent mr ersen kdlgtt. A nyeregben meglltunk kajlni, de elg kellemetlen volt a hideg s a teleizzadt pulver kombja, gyhogy taln 5 percig tartott a pihen.

Erdei patakocska
Rkczi-fa
Kellett mg felfel menni a Kecske-ht oldalba, de ahogy annak az K-i oldalban elindultunk lefel, rgtn belementnk a kdbe, ami a hegyek keleti oldaln kpzdtt. A Vrs-nyeregben elrtk az OKT legkeletibb pontjt, itt jra nyugat fel fordultunk, ahol ismt jobb id fogadott. A Krtefa-, vagy ms nven Borz-nyerget elhagyva meredek lejtsbe fordult az t, s elgg oda kellett figyelni, nehogy padlt fogjunk a sros talajon.

Stor-hegyek
A hosszabb-rvidebb sros rszek a Bnyi-nyeregtl is folytatdtak felfel. Szles ton mentnk fel, ahol valsznleg teherautk is jrnak, de az t nem volt sztnyomva. Kezdetben meredeken, majd egyre lanksabban mentnk felfel a Nagy Hallgat-nyergig. Ez volt utunk legmagasabb pontja, s egyben a mai napra az emelkedk vgt is jelentette. Innen mr csak le kellett stlni Vgshutra, de azrt az is tartott annyi ideig, mint kt integrls. A turistat rszben be volt nve, nyron gondolom szarabb lehet a helyzet. Egy fiatalos szln mentnk, ahol a szeder is megntt, az indkat, s a keskeny svnyen kialakult pocsolykat kellett kerlgetni, jobbra mellettnk tekintlyes vzmoss sejtdtt. Ott mr elkezddtt az regebb erd, ami a jobb oldali emelkedn ntt.

Rvid kitrt tettem egy fot s egy szalamandra kedvrt a Cserepesti-forrshoz, a tbbiek addig guggolva vrtak. Rvidesen meg is rkeztnk a faluba, s hla a kora indulsnak, mr kett ra eltt meg is trtnt mindez. De ht milyen tra az olyan, ami 2 ra eltt vget r?

***

Tvolban a Fzri-vr
Vglloms
Utols napra maradt a kzps, s egyben legknnyebb rsz. Fzrkomlsrl most szp idben indultunk, gy visszanzve faszn le tudtuk fnykpezni a fzri vrat. Az egykori kisvast plyja mentn folyamatosan lejtett az t, csak a kt Bzsva kztt volt egy kis emelked, amin t kellett menni. Az tvonal egy kis rsze teljesen jrhatatlan, annyira bentte a plyt a gaz. Ezeken a helyeken kimentnk a vets szlre, ami ppen nem volt durvn sros. Egy msik kis rsze jrhat, de sokszor le kell hajolni, illetve figyelni a szrs bokrok miatt. A java rsze viszont teljesen korrekt. Mi oktber vgn voltunk, gondolom nyron msok az arnyok.

szi erd
Bzsvn pecst, illetve menet kzbeni gyors kajls, s indultunk is tovbb. Megkerltk a Bzsvai sziklt, elmentnk a sziklaoldalba vjt pinck mellett, s be is rtnk egy jabb vzmossokkal teli zemplni erdbe, ami itt is alig 200 mteren volt. Mshol ilyen magassgban akcosokkal teli erdk vannak. Kishutra rkezve mg 100 m sem volt a tra szintemelkedse, teht ez eddig egy kvzi alfldi tra. Kvztunk egyet a kisvast megllja melletti bf-bolt-dohnyboltban, majd elindultunk felfel Nagyhutra a mton. Egy kutya futott ki utnunk a nyitott kapun szabola nagy flelmre, de nem volt az a vrmes jszg. Az arcrl lehetett ltni, hogy csak rdekldik. A gazdja viszont elg nehezen tudta megfogni.

Kutak Nagyhutn
Gombanzs
Nagyhuta utn elhagytuk a mutat, felmentnk a falu feletti hegyre, majd a tetn vgigmenve, a msik oldalon lejttnk rla. Ez mr jra erds volt, teli gombkkal, vzmossokkal. Kicsit sros volt az t, fleg akkor, ahogy a meredek lejt tment laposba. De egyltaln nem volt kezelhetetlen a helyzet.

Vgshutra ismt aszfalton rtnk be, sszessgben ezen a trn volt gy a legtbb aszfaltos rsz a hrom nap kzl, de mg pp az a mennyisg, ami nem volt kellemetlen.