Az új menetrend bevezetésének másnapján is elmentem egy vonatozásra, ezúttal Somogyországba.
Siófokon egy órám volt a csatlakozásra, addig sétáltam az állomás környékén a városban. Tök faszán néz ki az állomás és a környéke, és kivételesen a belvárostól egy köpésre van. Kaposvárig a 100 km-es utat 3 óra alatt nyomja le a Bz. Közben össze-vissza kanyarog a somogyi dombok között, néha izmosabb emelkedõket is legyûr. A pálya állapota nem szívderítõ, rengeteg 10-es és 20-as lassújel tarkítja, a végén már kifejezetten idegesítõ volt, amikor fékezett a vonat. Kisbárapátitól volt jelentõs utasszám, onnan Kaposvárig majdhogynem megtelt a vonat, gondolom azok utaztak vele, akik délutánra mentek be dolgozni a városba. Kapováron az eredeti terv szerint a Fonyódra igyekvõ vonatra szálltam volna fel, de az egy Csörgõ volt 3 kék személykocsival. De ha már eddig eljöttem, akkor nem akarok úgy visszafordulni, hogy csak egyszer utaztam, ezért átszerveztem a dolgot. A Kanizsára tartó személyvonattal átmentem Somogyszobra, és a nagyatádi rövid szárnyvonalat, illetve a a Somogyszob-Balatonszentgyörgy vonalat csinálom meg. A csatlakozások is megfelelõek voltak, így hát Kaposváron Nagyatádig vettem jegyet. A vonatok sokan voltak, fõleg diákok, akik közül szép számmal Nagyatádra mentek, tehát velem együtt átszálltak Somogyszobon. A 41-es vonalon ugyan nem Bzmot-ok járnak, de a sebesség azokat idézi. Egyszerûen szörnyû, ahogy cammogott a vonat, 40 km/h volt az átlagsebesség, de 50-nél gyorsabban nem igen ment. A Somogyszob-Nagyatád vonal csak 9 km-es, amolyan féregnyúlvány szerû, de elég sok vonat közlekedik rajta. 13 perc a menetidõ. Odafelé a Bz motorkocsi egy mellékkocsit is húzott, vissza már csak a motorkocsi jött. Gyakorlatilag azonnal fordult is vissza, nem is volt igazán idõ a normális körüljárásra. Nagyatádon megvettem Pestig a jegyet. Kéregjegyet adtak. Végre! A rányomtatott ár feleannyi volt, mint a mostani :). Visszafelé Somogyszobon csak az átszállásra volt idõ. A Keszthelyre közlekedõ vonattal mentem Balatonszentgyörgyig. Ki tudja miért, de nem várta meg a Gyékényes, illetve Kaposvár felõl jövõ vonatokat, pedig alig kellett volna negyed órával késõbbre tenni az indulását. Marcaliban viszont az ellenvonat elindulása után még vártunk 10 percet a semmire. Ezen a vonalon sem haladnak túl gyorsan a szerelvények. Az átlagsebesség itt is 30 körülire jön ki, de kevesebb volt az idegesítõ lassújel, mint a délelõtti utazás során. Amint kiértünk a balatoni fõvonalra egybõl meglódultunk. Megmutatta a Bzmot, hogy tud õ 80-nal is menni, ha akar.
További képek
Siófok,állomásépület
Bzmot185
Somogyszob,állomásépület
Viztorony
Nagyatád
|