Sárvár - Sümeg
Háromnapos, kánikulamentes kéktúra a Kemeneshátban

Tatabánya-Pápa, Pápa-Csorna, Csorna-Szombathely, Szombathely-Nagykanizsa

Vonatos túra
Idõpont: 2006. szeptember 3.
Indulás:
Érkezés:
Résztvevõk: feherb
HelyszínZalai-dombság
Egy mega Bzmot-os túrára indlutam. Egyedül. A táblázatból látszik, hogy 14 óra kellett a csaknam 600 km-es úthoz.

A Tatabányáig tartó út gyorsan megvolt, ott 20 percem volt, hogy vegyek valami újságot és reggelizzek, majd elindultam Pápára. Ez volt idõben a leghosszabb szakasz a maga 3 órájával. Nagyjából 40-50-nel ment a szóló Bz kocsi. Két helyen is álltunk negyed órát, ahol a csatlakozásokat vártuk be. Elég sokáig csak egyedól ültem a kocsiban, Tatabánya környékén, illetve Pápához közeledve voltak igazából utasok.

Már jócskán benne voltaunk a délelõttben, mikor Pápára érkeztem. A rendelkezésre álló fél órában sétáltam az állomás környékén, csináltam is pár fotót. Fel van újítva az állomás: újnak tûnik a peron feletti tetõ, fotocellás az ajtó a váróban. Az alakjelzõk viszont még a múltat idézik, persze ez nem baj. Csornára is szóló Bz ment, ezen már több utas volt. Gyorsabban mentünk, mint az elõzõ vonat, csak a Rába hídon, illetve az ártéren lévõ hidakon haladtunk át 10-zel.

Csornán egy órám volt a csatlakozásig. Ez alatt megvettem a 400 km-es vonatjegyet a hétralevõ útra, kajáltam, meg persze itt is fotóztam. Pont ekkor jött a Claudius IC, amin ugye itt cserélnek mozdonyt. Sajnos Szombathelyig nem csuklós Bz jött, hanem sima. Itt már kezdtem fáradni, lehet, hogy rövid idõre el is aludtam. Errefelé jobb állapotú a pálya, másfél óra alatt Szombathelyen is volt a vonat.

Szombathely állomást épp felújítják, kívülrõl fel van állványozva, az amúgy szép épület. Így nem fényképeztem, és nem is nagyon ténferegtem, mert elég sokan jöttek-mentek az állomáson, lévén, hogy már két óra is elmúlt. Helyem azért volt a vonaton, de az eddigiekhez képest jóval többen utaztak ezzel a vonattal. Az utasok legnagyobb része Vasvárig ment.

Nagykanizsáig át kellett szállni Zalaszentivánon a Zalaegerszeg felõl jövõ Bzmot-ra. Itt megint csak kevesebben voltak. Nagykanizsán a 4 perces átszállásba annyi fért bele, hogy bélyegeztessek a pénztárban, beszéljek pár szót apámal és apósommal, de a vonatablakból azért csináltam egy fényképet az állomásról és a DB-tõl nemrég beszerzett új kocsikról.