Meteor Maraton
Õszi 40-es túra a Budai-hegységben

Visegrádi-hegységi kirándulás

Honlapra került:2010. június 7. A leírást készítette: szabola
Idõpont: 2010. április 17.
Indulás: Pilismarót - valamikor reggel
Érkezés: Pilismarót - 14.00
Résztvevõk: juhi, krichard, szabola
ÚtvonalPilismarót -> Kádár-kút -> Aranka-forrás -> Hirsch-orom -> Enyedi halála -> Majális-forrás -> Pilismarót
HelyszínVisegrádi-hegység
Napos
A falut elhagyva
GOmba a napsütésben
Jó idõ ígérkezett a hétvégére, de nem akartunk a Bükkbe utazni, így maradt a Visegrádi-hegység. Nemrég volt a Forrástúrák a Visegrádi-hegységben nevû teljesítménytúra, de nem vettünk részt rajta. Azonban sok forrást érintett az útvonal és amúgy is már elkezdtük a Pilis forrásai túramozgalmat, így úgy döntöttünk, hogy a forrástúra útvonalán kellene végigmenni. A túra eredetileg Pilisszentkeresztrõl indult és Esztergomban fejezõdött be, de mi kényelmi okokból körtúrát csináltunk Pilismaróti indulással és érkezéssel.

Kádár-kút
Juhi is eljött velünk, elsõ idei túrája. A Maróti-hegyek eddig kimaradt a társaság célpontjai közül, most legalább ezt a részt is megismertük valamennyire. Tiszta, szép idõnk volt, bár egy kicsit hûvösben indultunk útnak. A falu egyik utolsó utcácskáján haladtunk és a falu határa után is ezt a mûutat követtük. Emelkedõk nem voltak, a reggeli nap fénye lassan melegített fel minket. Elhaladtunk egy millenáris emlékmû mellett, majd megérkeztünk a Kádár-kúthoz. A kifolyót teljesen belepték a lehullott falevelek, a kút maga úgy nézett ki, mint a Börzsönyben az Oldaltmászó kút. Megmértük a vizét és indultunk tovább a Hirsch-orom irányába, de útközben még megmértük az Aranka forrást is.

Az emlékoszlop
Pihi a Hirsch-ormon
Nemsokára letértünk a mûútról és az erdõben haladtunk tovább. Szép lassan emelkedtünk és az orom elõtt egy rövid, de kemény kaptató következett a csúcsig. Fent egy emlékoszlop, remek kilátás, néhány pad és melegen sütõ nap fogadott minket. Elvileg itt van valahol egy geoláda, de GPS hiányában hiába kerestük, nem találtuk meg. Ettünk keveset majd indultunk tovább.Eddig a piros sávon jöttünk és a zöld sávon szerettünk volna visszafelé menni. Végül úgy döntöttünk, hogy nem megyünk végig a piros sávon, hanem egy erdészeti úton gyaloglunk tovább. Kicsit talán hosszabb volt, de nem találkoztunk semmilyen emelkedõvel. Csak sárral.

Pocsolya
Erdei pinty
Ezután a zöld sávon mentünk tovább. Elhaladtunk az Enyedi halála nevû kereszt mellett is, amely a rajta található kis történet alapján egy Enyedi nevû ember fejbekólintásának a helyét jelzi, akit féltékenységbõl ütött agyon egyik szomszédja itt fent az erdõben. Nemsokára rátértünk a piros keresztre és egészen a Savó-kúti tisztásig mentünk. A Majális forrást is szerettem volna útbaejteni, így hát elindultunk a forrás felé. Kb. 800 métert mentünk lefelé mire megtaláltuk a kiépített forrást. Mértünk, ettünk, majd indultunk vissza a kaptatón a Savó kúti tisztásig.

Kilátás Szobra
Innen már csak 4 kilométer lehetett hátra a faluig. Mikor kiértünk a fák közül remek kilátás nyílt Szobra és háttérben a Börzsönyre. Tiszta kék ég, szikrázó napsütés. Nemsokára üdülõtelkek közé értünk és végül az utolsó kilométereket a 11-es úton tettük meg.