Börzsönyi kirándulás
(2007-02-24)
2007.02.26 A Börzsönyben kerestünk fel pár újabb csúcsot. A kirándulás beszámolóját itt lehet elolvasni.

Fertõ-tó

Honlapra került:2011. november 10. A leírást készítette: bea
Idõpont: 2011. augusztus 17.
Indulás: 2011.08.17 Fertõszentmiklós
Érkezés: 2011.08.18 Sopron
Résztvevõk: bea, Gyuri
ÚtvonalKerékpártúra a Fertõ körül.
HelyszínFertõ-Hanság
Zöld alagút
A tavaszi ötletelgetésnek hála, augusztusban sort kerítettünk a Fertõ-tó körüli biciklis túránknak.

Mindennemû készülõdés nélkül szerda reggel kigördültünk a betonrengeteg 8 és feledikjérõl egészen a gyõri vasútállomásig. Közel egy órás út után Fertõszentmiklóson búcsút intettünk feherb imádott szerelvényeinek, és a fertõdi Esterházy-kastély felé vettük az irányt.

Esterházy-kastély

Még a hercegi monstrum elõtt a kastély kertjében álló kínai palotánál keresgettünk geoládát, de nem lett meg, sajnos, így egy gyors hátraarccal a fõbejárathoz mentünk. Teljesen lehengerelt az épületegyüttes, pazar látványt nyújt annyi bizonyos. Gyuri leleményességének hála, sikerült ingyen Fertõ-tó körüli térképet szereznünk, jelölve az összes biciklis úttal és fontosabb tudnivalókkal, így ez a kérdés is megoldódott.

A bejárattal szembeni murvás úton kiértünk a mûút melletti biciklis útra (B10-esre), és ezen tekertünk a Pamhageni határátkelõig, majd a magyar viszonyoktól cseppet sem különbözõ faluból Apetlon felé tértünk. Kis kitérõvel a B20-asra áttérve meglátogattuk a madaraktól özönlött Lange Lacke-t. (Itt tennék említést a tekerésünket végigkísérõ seregélyriasztókról, ugyanis a tavat körülölelõ területeken erõteljes a szõlõtermesztés, és a madarakat elriasztó karbidágyúk, folytonos lõdözések, helyenként kutyaugatást utánzó hangzok záporoztak folyamatosan a fülünk mellett.)

Illmitz-et, és az Oberer Stinkersee-t magunk mögött hagyva végre kiértünk a partra, jobban mondva már csak egy keskenyebb nádas szakasz választott el a tótól, helyenként remek rálátással, és meglepõ mód fekete tehenekkel.

Esterházy-kastély

B10-es köv. állomásunk, Podersdorf volt. Ez a város fekszik egyedül a tó partján, majd 4 km hosszan elnyúló strandos részleggel, igazi balatonos érzettel. Ezzel a vágyódással tekertünk a délutáni napsütésben szállásunkig, a Neusiedler Csárdáig.

Másnap, a bõséges reggelit követõen nyeregbe pattantunk, mondván most vár ránk az izgalmasabb dombos szakasz. Jois pincéit, Winden-t elhagyva véletlenül rossz irányba mentünk, és erre csak akkor döbbentünk rá, amikor megszûnt a biciklis út, és egy néni jegyet akart velünk vetetni a szabad strandra, ugyanis közben kiértünk a tóhoz… Gyuri elmagyarázta, hogy mi csak épp meg szeretnénk simogatni a lágy hullámokat, és negyedóra, maximum 10 perc múlva jövünk is vissza.

Húú, nagyon tetszett a hely. Megbeszéltük, hogy jövõre beépítünk egy kis lubickolást is feltétlen.

Tetszõs hely1
Tetszõs hely 2
Az ezt követõ szakasz Gyurinak nem kedvezett, ugyanis a Purbach felé vezetõ aszfalton furcsa sistergés hallatszott az elsõ kerekébõl. Egy pumpálás, nem árthat, gondoltunk, de késõbb jött egy kis folt ide, egy meg oda, persze a zsír új ragasztó alig nyögött ki magából valamit, szóval csak a remény tartotta a tapaszokat a helyi bicikli kiállítóteremig, ahol egy segítõkész férfi adott habot, hogy ez majd jó lesz. No de a Donnerskirchen-i lejtõn a túlzott bevitel miatt a hab elõtört, és Gyuri kénytelen volt néhány km-en át-, majd feltolni a végeláthatatlan emelkedõn a (dombtetõn lévõ - Murphy törvénye) biciklis boltig. Én, természetesen maximálisan együtt éreztem vele, még egy szûzies, ártatlan mosoly sem ült ki orcámra…

Defektszerelés
Vadiúj belsõvel vágtattunk a szembeszélben Oggau-ig, ahol fásultságomon enyhítendõ, beültünk egy kis citromos habzós italra és fagyira. Itt hangzott el a debreceni pincér szájából a rednkívül találó lábjegyzet, miszerint: „Én még ilyet nem láttam. Ezek 70 és a halál között úgy bicikliznek…”.

És való igaz, csak ámultunk, ahogy hétköznap ellenére is sokan, nagyrészt nyugdíjasokból verõdött csoportok szelték az utakat velünk együtt.

Fertõ
A frissítõt követõen átrobogtunk Rust-on, majd Mörbischn-nél búcsút intettünk az osztrák szakasznak.

Mondanom sem kell, mennyire egyértelmû volt határátkelõ nélkül is, hogy Magyarországon járunk. Az út minõsége, a kitáblázások, hadd ne soroljam, viszont a kétnapi tekerés talán legszebb szakasza is „hozzánk” kötõdik, ugyanis a Sopron felé vezetõ erdõs szakasz szomszédol a Tómalommal, majd egy rendkívül hangulatos összeborulós fákkal szegélyezett úton emelkedik Sopron belvárosáig, az ódon templomig.

Idén a magyar majd 30 km-es szakasz elmaradt, de jövõre teljes kört megyünk, annyi szent.