OKT: Szentbékkálla-Badacsonytördemic
(2021-11-27)
Esõs-havas túra a Balaton-felvidéken az OKT útvonalán tanúhegyekkel.

Sorrento 21

Honlapra került:2015. május 30. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2015. március 8.
Indulás: 08:35 - Szépjuhászné
Érkezés: 14:05 - Szépjuhászné
Résztvevõk: feherb, juhi, Kati, krichard, Vagány
ÚtvonalSzépjuhászné -> Kis-kõfej -> Virág-völgy -> Makkosmária -> Sorrento -> Kies-völgy -> Felsõszállás -> Piktortégla-üregek -> Magas-kõ -> Normafa -> Disznófõ -> Tündér-hegy -> Szépjuhászné
HelyszínBudai-hegység
Kilátás a Tündér-sziklától
A lányok úgy döntöttek, hogy lefutják ezt a túrát, mi a juhival csak sétáltunk. És mivel a környék tele van com-os ládákkal, azokat is meg akartam keresni útközben. De azért ez mégis egy teljesítménytúra, nem nagyon törtem magam. Ha nem ment, akkor inkább nem kerestem, fontosabb volt, hogy idõben beérjünk a célba.

Ahogy átkeltünk a Budakeszire vezetõ úton, a lányok elfutottak elõre, de pár száz méter múlva már utol is értük õket, mert pisiszünetet tartottak. Vágány velük ment, mivel úgyis mindig azzal megy, aki elõrébb van, és különben is szoktak Katikával futni szinte minden reggel.

A templom Makkormárián
Pihenõnél
Budapest határa mellett ment végig az út az erdõben. Közben volt egy ellenõrzõpont Makkosmárián, majd elmentünk a túra névadója, a Sorrento szikla mellett. Hosszú erdei séta után egy budaörsi kis utcácskán lyukadtunk ki, ahol ellenõrzõ pont volt, mi pedig megálltunk kajálni egy kicsikét. Március eleje volt, de már jó meleg. A hosszúnadrág még elment, de a hosszú ujjú felsõ már sok volt. Különösen a következõ részen, ahol fel kellett menni a Budaörs feletti kopár sziklákra. A repülési emlékmûnél jártunk, tehát nagyjából félúton, amikor felhívta ma futókat, hogy hol vannak. Már azt hittem, hogy rég beértek, de még csak a Normafánál voltak.

Kilátás a Normafától
Azt hittem, hogy az már itt van egy köpésre, de azért odaérni tartott annyi ideig, mint két integrálás. Itt értünk elõször olyan magasságba, ahol megjelentek a téli jegesedés által letarolt fák. A Normafánál a jó idõ miatt tömeg volt. Egy palacsintázóban kellett bélyegeztetni, ami nem volt éppen szerencsés ötlet. Vettünk Atissal pallert, jó sok porcukrot tettek rá, a végén úgy kellett felszívni a maradékot.

Kockásinges túrázó
Az utolsó kilométereken volt egy kis terelés, meg jó hosszú ideig keresgéltem a Tündér-szikla ládáját, de bõven szintidõ elõtt beértünk a célba. Az utolsó pár kilométeren Katikával és Vágánnyal együtt mentünk, õk visszajöttek elénk a célból, miután zabáltak, és megmasszíroztatták magukat. Merthogy egy masszázs is benne volt a nevezési díjban, amit a célban felállított ágyakon/foteleken(?) vittek véghez. Mivel én nem szeretem az efféle dogokat, odaadtam a lányoknak a kuponomat, hogy használják fel.