Téli Sóút
(2016-02-06)
Februári alföldi túra, emelkedõ és hó nélkül, viszont sok sárral és vonatos fotókkal

Forrástúra a Visegrádi hegységben

Honlapra került:2016. április 7. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2015. december 13.
Indulás: 07:45 - Dömös
Érkezés: 13:00 - Dömös
Résztvevõk: feherb, Kati, Vagány, Via, Vivi
ÚtvonalDömös -> Mária-forrás -> Árpád fejedelem-forrás -> Makó-réti-forrás -> Dobogókõ -> Király-kút -> Kolacsovszky-forrás -> Kaincz-forrás -> Dömös
HelyszínVisegrádi-hegység
Legmagasabb tengerszint feletti magasságDobogókõ - 700 m
Hidegpárna, 300 m felett napos, az alatt ködös. Európa idôjárása
Mária-forrás
Igaz, hogy ez a túra nem számított be a sorozatba, amikor is különbözõ színû jelzésekkel ellátott kút alakú jelvényeket lehet kapni, de mivel nem volt jobb dolgunk, ellátogattunk rá. Különösen azért volt érdekes, mert egészen alacsonyan volt a ködtakaró teteje, még a visegrádi vár is kint volt felette.

Fellegvár a fellegek felett
Naszály
A Téry úton mentünk fel Dömösrõl Dobogókõre pár kisebb kitérõvel. Az egyik a Mária-forráshoz vezetett, ami a térképen amúgy tök más helyre van rajzolva. Ez egy kb. 5 perces kitérõ volt. A másik a Fényes-forráshoz vezetett, de érintettük a Juliska-forrást is. Itt már javában a felhõk felett jártunk, és ragyogóan sütött a nap. Kemény emelkedõ vitt fel a Szakó-nyeregbe, majd tovább az Ilona-pihenõhöz. Kicsit lemaradtam, mert elmentem ládát keresni, de még Dobogókõ elõtt utolértem a többieket. A gerincen egész kényelmesen és gyorsan lehetett haladni.

A Szõke-forrás-völgyben
Dobogókõn aztán a kötelezõ fotózás a kilátónál, plusz egy kis kajálás a frissítõponton, és mentünk is tovább. A Király-kút felé trappoltunk lefelé, majd a Szõke-forrás-völgyön át értünk vissza a célba. A völgyben, ahogy egyre mentünk lefelé, úgy lett egyre sejtelmesebb az erdõ a ködtõl, végül a Rám-szakadék közelében újra belekerültünk a ködbe. Ami amúgy azért szépen zsugorodott, célba érkezés után a Duna-parton már a kék eget is lehetett látni.