Dûlôkeresztelô Családi túra

Indulás: Mátraszentlászló - 09:50
Érkezés: Mátraszentlászló - 14:20
Résztvevõk: feherb, Vagány, Zsófi
ÚtvonalMátraszentlászló -> Bec-kút -> Tajti-forrás -> Galyavár -> Werbõczy-forrás -> Galyatetõ -> Piszkés-tetõ -> Mátraszentlászló
HelyszínMátra
Eeõsen felhõs vagy borult. Csapadék nem volt, viszont 800 m-en egyáltalán nem volt meleg.
Jó hûvös május eleji napon keltünk útra a Mátrába. Lent a Zagyva völgyében 12-14 fok volt, de Mátraszentlászlón egész nap 6 fok volt, emellett persze borult idõ, de szerencsére nem esett semmi. A túra célja a lófráláson kívül ládák és források felkutatása volt.

Távolban a Karancs
Rögtön lefelé indultunk el a Bec-kút irányába, veszítettünk jó 200 m-t a szintbõl. Cserébe lefényképeztünk egy fasza forrást. A következõ célpont a 8%Tajti-forrás@ volt, amit jelzetlen utakon közelítettünk meg. Részben egy aszfaltozott erdészeti úton, majd egy ösvényen. A Mátra fõgerincének északi oldalában húzódó kék kereszt jelzésen mentünk tovább kelet felé fel és lefelé egyaránt, de egyszer csak elérkezett az idõ, hogy az eddig elvesztett szintet valahogy behozzuk, ami akárhogy is, de nem volt fájdalommentes.

Virágzó fák, távolban a Muzsla
Fel a Galyavárra
A Galyaváron át mentünk fel Galyatetõ irányába. Ez a fõgerincnek egy nyúlványa, és észak felé elég durván leszakad. Itt kellett felmenni. Szerencsére jó sok volt a kõ meg a kis fa, ezekben meg lehetett kapaszkodni, a gyökerekre is rá lehetett állni. Lefelé határozottan nehezebb lett volna jönni. Elmentem elõre, Zsófi lemaradt, de idõnként meg-megálltam, hallgatóztam, hogy jön-e. A kutya meg elõlem lógott meg, neki a mi tempónk nagyon lassú volt. Néha bevárt, de még itt a meredeken is nézegette a fák alját, hogy hol lehet gyík. Lefelé csak akkor jött, amikor oldalra kimentem ládát keresni, és eltûntem elõle. Hallottam, hogy fut elõször le, aztán fel, úgyhogy odahívtam, mielõtt még elkezd eszeveszetten keresgélni a meredek hegyoldalon. Látszódott, hogy megijedt, mert örömében ugrabugrált, amikor megtalált.

Névtelen forrás
Ez nem kutyakaja!
A tetõn pihiztünk egy kicsit, kajáltam egyet, amíg Zsófi is megérkezett. Egy keskeny gerincen mentünk tovább, majd újra szintút következett a Werbõczy-forrásig. Ezt követõen már csak egy kicsit kellett emelkedni, és fent is voltunk Galyatetõn. Magához a kilátóhoz nem mentünk el. Bár jólesett volna egy kis büfé, de valószínûleg zárva volt ott minden. A kitérõ helyett inkább Piszkéstetõ felé mentünk, majd a kéken legyalogoltunk Mátraszentlászlóra. Egész úton egy emberrel meg egy kutyával találkoztunk, akik a csillagvizsgáló elõtt üldögéltek.