Széchenyi-hegyrõl Széchenyi-hegyre 20
(2018-02-25)
Igazi téli túra havas erdõben, fagyban, szélben

Bauxitkutató 20

Honlapra került:2020. október 15. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2020. augusztus 22.
Indulás: Balatonalmádi - 07:00
Érkezés: Balatonalmádi - 11:45
Résztvevõk: feherb, Vagány
ÚtvonalBalatonalmádi -> Csere-hegy -> Somlyó-hegy -> Lovas - Malom-völgy -> Felsõörs -> Pityorka-dûlõ -> Felsõ-hegy -> Óvári messzelátó -> Balatonalmádi
HelyszínBalaton-felvidék
Derült, kánikula.
Gondolkodtam, hogy elmenjek-e erre a túrára, mert elég messze volt, meleg is volt, és utána éjszakára kellett menni dolgozni. De mivel nem volt más, elmentem. Szerencsére Almádiban ingyenes a parkolás, és mivel 7 elõtt odaértem, hely is volt bõven.

Kilátó, Csere-hegy
Beneveztem, és kicsivel 7 után már indultunk is. A városból kivezetõ utcákon kellett figyelni az autókra, aztán bementünk az erdõbe, ami már a Csere-hegyi kilátóhoz vezetett. Keveset reggeliztem, és túl gyorsan akartam felmenni a hegyre, aminek meg is lett az eredménye. Fent kajáltam, ittam is kicsit. Ami meglepett, hogy a kutya is megitta a vizének több, mint a felét. Basszus, és alig múlt 8 óra... Felmentem a kilátóba, majd elkezdtük keresni a pontõrt a többi túrázóval. Pont akkor ért oda, már azon voltunk, hogy nyomunk a Balaton-felvidéki kék bélyegzõbõl.

Óvári messzelátó
A Csere-hegy túloldalán Alsóörs következett, majd fel kellett menni a Somlyó-hegyre, ahol szintén kilátó volt. Itt már a teljesítménytúrázókon kívül mások is voltak, kész tumultus volt a kilátónál. Innen Lovas felé mentünk tovább, majd a Malom-völgyön át Felsõörsre. Ez nagyon jó hely volt a kiskutyának, rohangált fel-le a patakban, én pedig Felsõörsön ittam az ott talált forrásból. Szerencsére a kutya megfogyatkozott vize nem fogyott tovább, itt õ is tudott inni, és ami fontosabb, le is tudta hûteni magát.

Balcsinézés 1
Balcsinézés 2
A Felsõhegyi mérõtorony volt a következõ pecsételõhely, amit jelzetlen úton értünk el. Az út szó szerint jelzetlen volt, szalagozás sem volt, csak az itinerben lévõ leírás. Nekem könnyû dolgom volt, mert a GPS-en lévõ térképpel összehasonlítottam az itiner térképét, és így találtam ki, merre kell menni, de sokan panaszkodtak, hogy nem egyértelmû a dolog.

Óvári messzelátóból
Lassan visszaértünk Almádi közelébe, már a legfelsõ utcáin bolyongtunk, utolsó pontként az Óvári messzelátót érintettük. Itt is volt, akik eltévedt, sietett, aztán emiatt újra rossz felé kanyarodott az egyik utcán. Nekünk is kapkodni kellet magunkat, a sok kilátózás meg ládázás elvett egy csomó idõt. De azért 20 perccel a szintidõ elõtt azért beértünk. Ami majdnem nem volt elég, mert sokat kellett sorban állni a célban.

Maga a túra a Balaton-felvidék miatt prémium helyszín. Ami nem tetszett az a szalagozás hiánya és a célban a hosszú várakozás volt, annak ellenére, hogy csak 3-an voltak elõttem. A hõség miatt a leghosszabb táv elmaradt.