Visegrádi-hegységi kirándulás
(2010-04-17)
Rövid kirándulás a tavaszi jóidôben a Maróti-hegyekben

OKT, Abaújszolnok-Rakacaszend

Hosszútávú túra
Honlapra került:2020. október 23. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2020. július 28.
Indulás: Abaújszolnok - 08:40
Érkezés: Rakacaszend - 13:40
Résztvevõk: feherb, Zsófi
ÚtvonalAbaújszolnok -> Felsõvadász -> Irota -> Rakacaszend
HelyszínCserehát
Napos-gomolyfelhõs, csapadék nélkül.
Harmadik nap juhiék továbbmentek Jósvafõre, mi meg Abaújszolnokra buszoztunk, és onnan sétáltunk Rakacaszendig. Nem hosszú táv, de ugye a tömegközlekedés nem kényezteti el az embert. De azért nem is panaszkodhatunk, lehetne ez sokkal rosszabb is. Három busz is van délután, amivel visszamehetünk - ha valamelyikkel átszállással is - Miskolcra.

Napraforgók
Irota mellett a napon
Abaújszolnok szélén tett le a busz, itt van a bélyegzõhely is. Egy dombocska választja el Nyéstától, amin egy jókora dzsindzsás is van, amin át kellett menni. Zsófi ezeket nem szereti. Nagyon nem szereti. És most 1,5 km-en belül már találkoztunk is eggyel. Emellett nem kevés fok ígérkezett a mai napra. Nyéstán újra is töltöttük az addig elfogyott vizet egy vasízû vizet adó kék kútból. Felsõvadászig kevés erdõ volt, de még szerencsére nem volt kánikula. A falu központjába sikeresen bejutottunk, szerencsére késõn vettek észre a gyerekek az egyik háznál. Csoki amúgy sem volt nálunk. Egy másik kéktúrás párral tanakodtunk, hol lehet a bélyegzõ, aztán guglival kiderítettük, hogy lent a fõutcán a boltban. 2001-ben még nem igazán volt ilyen lehetõség, akkor azt hiszem a kocsmában kértük egy pecsétet, érdekes arcokkal a háttérben. Ezekbõl most is akadt az utcán, és nemcsak a háttérben. A boltba volt lerakva a bélyegzõ, de már az utolsókat rúgta itt, egy héttel késõbb már elrakták, nehogy az idegenek bevigyék a boltba a vírust.

Küzdelem a globálsugárzással
Felsõvadász után néztünk egy idõt, és hát úgy tûnt, hogy elég lassan haladtunk eddig, a korábbi busz elérése veszélybe került. Zsófi itt pánikba esett, és hiába nyugtattam, a túra hátralévõ részében ez csak rosszabb lett. Elkezdett rohanni. Szerencsére hosszú erdei szakasz jött, ahol legalább nem tûzött a nap, a szúnyogokat meg a riasztó elriasztotta. De aztán Irota felett véget ért az erdõ, és a faluba érve már úgy éreztük, hogy kiisszuk az elsõ kék kutat. Innen viszont napsütésben kellett felmenni majdnem a Cserehát legmagasabb pontjáig, ami azért nem egy Everest, de most ez sem esett jól. Itt már biztos volt, hogy behoztuk a lemaradást, de Zsófi félt, hogy majd lesz valami bozótos rész, ami visszalassít, és továbbra is pánikolt.

De persze simán elértük a korábbi buszt Rakacaszenden, még vártunk is rá fél órát.