OKT: Kisinóci th. - Saj-kút
(2021-01-09)
Lent õsz, fent tél - a hóvastagság kb. ugyanakkora, mint a zúzmara

Kevély 20

Honlapra került:2021. október 24. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2021. szeptember 11.
Indulás: Pilisborosjenõ - 08:30
Érkezés: Pilisborosjenõ - 14:00
Résztvevõk: feherb, Vagány, Zsófi
Máskor is voltunk már ezen a túrán 2009  2012  2013
ÚtvonalPilisborosjenõ -> Köves-bérc -> Jenõi-torony -> Solymári-völgy -> Kevély-nyereg -> Mackó-barlang -> Zöld-barlang -> Ezüst-Kevély -> Pilisborosjenõ -> Egri vár -> Teve-szikla -> Pilisborosjenõ
HelyszínPilis
Legmagasabb tengerszint feletti magasságKevély-nyereg - 426 m
Túlnyomóan derült vagy kissé gomolyfelhõs.
Egy Pest közeli túrát néztünk ki, ami nem nagyon hosszú, de nem is rövid, amit ez a rendezvény tökéletesen lefedett. Vágánnyal mentünk, és elég melegnek ígérkezett, úgyhogy figyelembe kellett venni ezt is, illetve az is jó volt, hogy aszfaltos úton nem mentünk, csak a faluban.

Köves-bérc
A Köves-bérc felé indultunk el, ahova kapaszkodós emelkedõ visz fel, de aztán sokáig kényelmesen lehet haladni. Vágánynak nagyon mehetnékje volt, rá is kellett csapni az itinerrel a fenekére, hogy ne menjen el tõlem ott, ahol autók is járnak. Aztán hirtelen nagyon engedelmes kutya lett.

A túra elsõ szakaszára azt gondoltam, hogy egy laza kitérõ a Köves-bércre meg a Jenõi-toronyhoz. Nem tudom ezt mire alapoztam, pedig már voltam errefelé. A Köves-bérc után a Balázs-lépcsõnél kellett felmenni egy árokból jó hosszan, majd a Jenõi-torony után voltak meredekebb részek. Tulajdonképpen egy kisebb pihenõs szakasz kivételével a Kevély-nyeregig emelkedett. És a felsõ szakasz volt a könnyebb, amire én azt hittem, hogy majd mlyen nehéz lesz. Mire belejöttem volna, kb. fel is értünk a nyeregbe. A kutya ekkorra már megitta a vizének a felét, de szerencsére hoztam eleget magamnak, legfeljebb abból adok neki.

Kilátás a Zöld-barlangtól
A Mackó-barlangnál volt egy kis játék másik kutyákkal, de gyorsan tovább mentünk. Vissza kellett menni majdnem a nyeregig, pedig elég sokat jöttünk lefelé. A Zöld-barlangnál gyors pecsételés, majd kettéváltunk. Zsófi elment a hivatalos útvonalon, én tettem egy kitérõt egy ládához. Majd a Kevélyrõl lefelé menet egy másikat. Ez a meredek lejtõ nem esett jól. Zsófinak pedig nagyon nem esett jól. Fáj a sarka ebben a cipõben, ezért berakott egy sarokemelõt. A sarka nem is fájt, de a lábfején vízhólyagok alakultak ki. Ezek miatt már nehezen ment, fõleg lefelé.

Az Egri vár bejárata
Leérve a hegyrõl frissítõpontba botlottunk, ahol frissültünk. Itt várt be Zsófi. A hosszú erdei út után napsütötte rész következett. Ez kvázi a célig kitartott. Szerencsére útközben a faluban volt nyomós kút, így feltöltöttem a kutyaitatót, és tettem hideg vizet a sajátomba. Szegény Vágánynak most már nem volt elég a víz, egy patakban fürdés kellett volna. De az nem volt, így árnyákról árnyékra járt. Még egy vargabetût tettünk az egri várhoz, nem egyenesen ment az út a célba.