Keresstek a Cscsrajrs alkalmazst a Google Playen!
Fzs TOPorgs
(2014-01-18)
Januri nem is fzs, de nem is toporgs tra a Velencei-hegysgben.
Rpshuta kirnduls
(2024. februr 13.)
szi kirnduls a Dli-Bkkben Rpshuta krnykn
Lillafred kirnduls
Krtra Lillafred-Felshmor krnykn barlangokkal, forrsokkal, kiltkkal.
(2024. janur 30.)
Madeira V - A Kris-hegyrl a Kkesre
AK: Krsladny-Dvavnya
(2023. oktber 3.)
Rvid, de annl unalmasabb kktra az Alfldn

Lorenz-hg

tvonalCsorbat -> Ftyol-vzess -> Lorenz-hg -> Szoliszk-hz
HelysznMagas Ttra
Legmagasabb tengerszint feletti magassgLorenz-hg - 2300 m
Napos, gomolyfelhs. A dli rkban jobban sszelltak a gomolyok, akkor ersen felhs idszakok is voltak.
Zergk
Mr rgen kinztem azt a trt a szlovk Ttrban, amirl egy traleirst is olvastunk, s mivel a krnyken voltunk, elmentnk egyik nap. A tra nagy vonalakban a Csorbattl felmenni a Malompataki-vlgyn, t a hgn, s a Szoliszk-gerincet megkerlve a Furkota-vlgyn lejnni vagy az Ells-Szoliszkig vagy vissza Csorbatig.

A tra elejn az erdben
A legnagyobb parkolban talltunk csak helyet, ott viszont mg sok volt. Feljebb mr mind teli voltak, vagy le volt zrva a parkol. Knnyed stval melegtettnk be teht, amg elhagytuk a lakott (illetve szllodkkal, kajldkkal, souvenirrusokkal teli) helyet. Egy darabig a lanovkval prhuzamosan mentnk felfel mrskelt emelkedn, majd ahogy az a gerinc fel tartott, gy tvolodtunk mi is tle, s a patakvlgyben folytattuk utunkat. Egyre inkbb szklt a vlgy, egyre kzelebb kerltek a jobbra s balra tallhat szikls, meredek, csipkzett gerincek. Ezekre norml ember leglisan nem tehet be a lbt, mivel nincs rajtuk jelzett turistat.

Vzess
Sok volt a np, de a legtbben csak a kb. 1750 m magasan lv Ftyol-vzesshez jttek fel (Vodopd Skok). Idig tlen-nyron jrhat az t, de ha van nagy h, akkor a lavinra val figyelmeztetst komolyan kell figyelni. Most jlius lvn ilyen nem volt. A vzessnl pihentnk egyet, kajltunk, majd elindultunk felfel, ahol jtt egy kis meredek rsz lncokkal. Rvid volt a meredek emelked, rgtn utna a kialakult kis laplyban ssze is gylt egy tengerszemre val vz.

Lassan beborul
ll a szikln
Ahogy mentnk felfel, egyre nagyobb k- s szikladarabokbl llt az t, Visszanzve pedig egyre kisebbnek ltszdott a csorbatavi sugrsnc. Majd ahogy kanyarodott a vlgy, eltnt a szemnk ell. Megjelentek a hfoltok s a zergk. Egy 1979-es helikopterbaleset emlkmve s pr itt hagyott trmelke mellett elhaladva 2000 m krl jabb nagyobb t kvetkezett, aminek mondjuk r a parjtn mentnk krbe. Persze nem gy, mint ha a Balaton partjn stna az ember. Kiss tvol haladtunk el tle, kzben aut nagysg sziklkat kellett kerlgetni, gondolkodni, hogy hogyan lehet legegyszerbben ezt megtenni, illetve hfoltokon is t kellett kelni, amik mr ki voltak jrva, de kvettk a felszn alakjt, ezrt a t fel lejtettek.

Tengerszem hegyekkel
Sziklakerlgets
Itt mr ersen nzegettnk felfel, hogy hol lehet a hg. csak csipks gerinceket lttunk magunk felett, de mintha kt csipke kztt egy kis mlyedsnl mozgolds lett volna. Kb. 300 m volt mg htra szintben, azaz kicsit kevesebb, mint egy ra. Mg egy kajasznetet tartottunk az tkels eltt, majd nekiugrottunk. Itt is voltak lncok, amik segtsgvel seperc alatt fel lehetett hzni magunkat a sziklafalon, majd ahogy kijutottam annak rnykbl egyszer csak elbukkant a msik oldal. Ugyanolyan volt, mint az, amin feljttnk....A tipikus gleccservjta U alak vlgy a kisebb-nagyobb szikladarabokkal, a mlyedsekben megl tavakkal. De valahogy mgis sokkal kurvajobban nzett ki, ahogy a szembl st napon megcsillant a t vztkre, amit krbevettek minden oldalrl a meredek hegyoldalak.

Az tkels pillanata
Fentrl is ltni lehetett merre megy az t, mert ott rendben voltak lerakva a kvek, nem csak gy randomszeren, ahogy a termszet egymsra baszta ket. A gerincen val thalads csak egy lps volt, de ezzel tlptnk a Balti-tenger vzgyjtjbl a Fekete-tengerbe. s nem volt sok id fotzkodni, mert jttek utnam Zsfik, meg pr kemny szlovk hegymsz, akik gyorsabban haladtak. Itt meg nem volt nagyon hely flrellni. Meg persze be is voltam szarva kicsit, mert lelkileg nem kszltem fel, hogy a msik oldalon ugyanolyan meredek, lncos rszen kell menni, csak ppen lefel, ami kicsit parbb.

Hegyi tavacska
Elengedtk a gyorsabban haladkat, s kicsit lejjebbrl azrt fotztunk prat, majd elindultunk a hegyoldalban lefel. Egy szinttel lejjebb volt egy msik, kisebb t, aztn be is rtnk a trpefenyk kz. Ezen a rszen mg egyszer pihentnk, de nem a kaja, hanem inkbb a talppihentets miatt. A turistat levezet Csorbatra, de mi elmentnk szintben a Szoliszk-hzig, ahol a lanovka fels vgllomsa van. Innen hardcore-osabb trzk mg felmehetnek az Ells-Szoliszkra (Predn Solisko), de mi inkbb beltnk kofolzni. Aztn lanovkval lementnk Csorbatra, ahol meg haluskztunk egyet. s persze jabb kofolt ittunk hozz.