Keresstek a Cscsrajrs alkalmazst a Google Playen!
bltszs (2009-07-12)
2009.07.28 bltszs a Balatonon. Kpek nlkl:)
Rockenbauer Pl emlktra (2022. december 10.)
Ezttal a nappali Rockenbauer trn volt blyaszeds
Mittagskogel (2022. november 16.)
jra a Mittagskogelen, ezttal nyron, hmentesen.
Wrthersee kerls (2022. november 16.)
Biciklitra Karintiban, Wrthi-t kerls
Dobratsch (2022. november 16.)
Eskszm, hogy soha tbb nem rom le, hogy Dobratsch
Rax (2022. augusztus 20.)
Rax?Rakok!
Fehr t (2022. jlius 7.)
Kvziszoksos jvi kirnduls 2022-ben a Budai-hegysgben
Thry Gyrgy Emlktra (2022. jlius 7.)
Thury Emlktra sokadjra, egyedl, kt nagy es kztt
Karancs-Medves 35 (2022. jlius 7.)
jra teljestmnytra a Karancs-Medvesen, most kettesben Vgnnyal
Olajos krt - 30 (2022. jlius 7.)
Harmadjra az Olajos krton

Rax

Magashegyi tra
Honlapra kerlt:2022. augusztus 20. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2022. jnius 5.
Induls: Gh. Moassa - 09:55
rkezs: G. Moassa - 15:50
Rsztvevk: feherb, krichard, Zsfi
tvonal Gh. Moassa -> Am Hohen Stein -> Heukuppe -> Karl Ludwig Haus -> Karlgraben -> Gh. Moassa
Helyszn Osztrk Alpok
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Heukuppe - 2007 m
ltalban ersen felhs vagy borult, a tra els felben volt tbb s hosszabb felszakadozs. A felhalap 1800 m krl volt.
J rgen voltunk klfldn trzni, de most itt volt az alkalom, hogy tugorjunk egy napra Ausztriba, ahol a Raxon tettnk egy krt. Legutbb a Schneebergen voltunk, de az ottani kr tl hzsra sikeredett gy utlag. Ezrt egy knnyebbet nztnk most ki.

Felfel a sziklafal tvben
A fenyk kztt a plat
Ezttal htulrl mentnk fel a cscsra, a Stjerorszg felli oldalrl. Az Almgasthof Moassa nev hztl indultunk, itt a trkpnk jellt parkolt. A hz privt parkolja mellett tnyleg volt egy, amit mindenki hasznlhat. Maga az t fels szakasza mr nem aszfaltozott, de j minsg, simn fel lehet rajta menni norml autval. Viszont sorompval van lezrva, ami csak cstrtktl vasrnap estig van nyitva. Szerencsre mi beleestnk ebbe az idszakba.

Onnan indultunk
Kb. 1200 m magasan van a parkol, a cscs 2007, szval gorombn 800 m szintet kell legyrni, ami nem is olyan vszes. Akkor is elviselhet, ha mindezt 5 km-en bell kell vgrehajtani. Ennek megfelelen elinduls utn rgtn emelkedni kezdtnk. Az t egy szpen ratrakolt tiszts szln ment vgig idnknt kgrgetegeken kellett tmenni. Krichard vgig lvezkedett, hogy milyen fasza a kilts, kurva j ltni, hogy mennyit emelkedtnk, s ami a lnyeg: nem olyan fel-le tvonalak vannak, mint nlunk, hanem vgig emelkedik, s ez milyen rohadt fasza dolog.

Kis barlang
Tjkp
Sttt a nap, s tkoztam magam, hogy mirt hossz nadrgban jttem. kltt rlam a vz. Nagyjbl 300 m/h sebessggel emelkedtnk, ebben benne van az is, hogy egyszer hosszabb idre meglltunk kajlni. Lassan bertnk a Rax platja al, ahol mr a sziklk uraltk a tjat, majd 1800 m-en felrtnk a fennskra. Varzstsre vzszintess vlt a terep, az elzekhez kpest szguldottunk. Ezzel a felhalapot is elrtk, innen lszart se lttunk a krnykbl. Ezt sejtettk elre, gyhogy j sok kpet csinltunk, amg lehetett. Mr 200 m emelked kvetkezett a cscsig a fves-trpefenys platn, s ahogy mentnk felfel, gy cskkent a ltstvolsg is. A sllyedkekben mg hfoltok is voltak. Itt mr nem bnkdtam a hossz nadrg miatt. Vgl 1 rval hamarabb felrtnk a cscsra, mint ahogy az lent az eligazttbln ki volt rva, gyhogy meg voltunk elgedve magunkkal. Jrt a schokobananen, fleg gy, hogy a tbbiek nem szerettk.

Cscsfot
Kpona a kdben
Elszr csak pr percet akartunk a cscson maradni, de aztn ott is kajltunk, meg megvrtuk, hogy elmenjen a tmeg, s mi is fotzkodtunk. Lefel msik irnyba jttnk, gy ellenkez irnyba, a Karl-Ludwig Haus irnyba indultunk el. Remnykedtem, hogy a hz mr kint lesz a felhbl, de nem gy lett. A plat szln ll kpolnt konkrtan 20 m-rl vettk szre. El is felejtettem, hogy ott van, aztn csak pislogtam, hogy mi ez a bazi nagy szikla.

Az els prba lefel
A zld jelzsen akartunk lemenni, majd a plat alatt kvzi szintben vissza a parkolhoz. A trkpen hrom jelzett ttpust jellnek: folytonos vonallal a kocsi- s szekrton visz a jelzs, szaggatott vonal svnyen, pttyztt pedig szikls terepen. Amin feljttnk az pttyztt volt, a fennskon szaggatott. Amin le akartunk menni, az szintn pttyztt. Emellett a terepen lv eligazttblkon kk, piros s fekete pttykkel jeleztk az t nehzsgt. A fekete a legnehezebb (nur fr gebt, only for experienced). Voltunk mr ilyen ton, gyhogy elindultunk. De aztn szerencsre visszafordultunk. Volt ugyan kbel kiptve, de inkbb visszafordultunk, mert Zsfi be volt szarva. Felfel mg rendben lett volna, de lefel parsabb. Itt mg mindig felhben voltunk, nem is lttuk, hova kell lemenni. Igazbl 600 m lgvonalban lv tvolsgon 400 m szintet kellett volna ereszkedni.

Az utols mterek
Szval visszamentnk a hzhoz, s egy normalizlt, szerpentines, m kb. 4x hosszabb ton jutottunk el ugyanoda, de itt semmi nehzsg nem volt, kivve, hogy egy kgy tekergett egy helyen az ton. Csak nagyon sokra rtnk ki a felhbl, s akkor mr nyoma sem volt a napstsnek. Beborult az g, de vgre jra lehetett tvolba ltni. A vgn volt mg egy kis emelked, s az utols 4 km-t mr erdben tettk meg, s viszonylag kultrlt idben vissza is rtnk a parkolba.

Tovbbi kpek
A lersba be nem frt fotk