Keresstek a Cscsrajrs alkalmazst a Google Playen!
Gmes 20 (2010-06-19)
Egy rvidke teljestmnytra a Brzsnyben. Gmes 20.
Rockenbauer Pl emlktra (2022. december 10.)
Ezttal a nappali Rockenbauer trn volt blyaszeds
Mittagskogel (2022. november 16.)
jra a Mittagskogelen, ezttal nyron, hmentesen.
Wrthersee kerls (2022. november 16.)
Biciklitra Karintiban, Wrthi-t kerls
Dobratsch (2022. november 16.)
Eskszm, hogy soha tbb nem rom le, hogy Dobratsch
Rax (2022. augusztus 20.)
Rax?Rakok!
Fehr t (2022. jlius 7.)
Kvziszoksos jvi kirnduls 2022-ben a Budai-hegysgben
Thry Gyrgy Emlktra (2022. jlius 7.)
Thury Emlktra sokadjra, egyedl, kt nagy es kztt
Karancs-Medves 35 (2022. jlius 7.)
jra teljestmnytra a Karancs-Medvesen, most kettesben Vgnnyal
Olajos krt - 30 (2022. jlius 7.)
Harmadjra az Olajos krton

Mittagskogel

Magashegyi tra
Honlapra kerlt:2022. november 16. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2022. augusztus 11.
Induls: Illitsch Rauch - 08:30
rkezs: Illitsch Rauch - 16:35
Rsztvevk: feherb, krichard, szabola, Vencel, Zsfi
tvonal Illitsch Rauch -> Bertahtte -> Mittagskogel -> Bertahtte -> Illitsch Rauch
Helyszn Karawankk
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Mittagskogel - 2142 m
Napos, gomolyfelhs.
Kzvetlenl a hegy eltt
Ugye?
18 v utn mentnk jra a Mittagskogelre. Akkoriban sokat jrtunk a Karavankkba mind osztrk, mind szlovn oldalrl. Most is egy biciklis Wrthi-t megkerlst kveten msztunk fel, csak egy kicsit ms krlmnyek kztt. Akkor jnius volt, s mg bven havas volt a hegy teteje. A legfels rszen az utat sem lttuk, gyakorlatilag egyenesen, a kitaposott nyomokat kvetve jutottunk fel. Most augusztusban errl sz sem volt, ahogy azt elre sejtettk, az t szerpentinezve megy fel a hegyre. Kicsit magasabbra mentnk fel kocsival, mint rgen. Akkor meglltunk lent a faluban, most elindultunk a kavicsos ton, s amikor elkezdett nagyon meredek lenni, s talltunk egy helyet, ahol le lehet parkolni, ott meg is lltunk. A hivatalos parkol 1200 m magasan van, j sok aut elfr ott, de hamar megtelik. Addig lehet felmenni autval, soromp llja el az utat. Mi 900 m-en az Illitsch Rauch nevezet helyen lltunk meg.

Fenyvesben
Fk kztt bukkan ki a cscs
A legends 680-as szm turistaton indultunk el, ami az elejn az aututat kveti, majd bevg az erdbe. Mi ezt csak a legfels parkolnl tettk meg, onnantl kanyarogtunk egyre feljebb a fenyvesben, kzben egy-egy helyen az utat is kereszteztk. Itt mr nem volt forgalom, ez mr a soromp utni rsze volt. Elg j tempban haladtunk felfel, gyakorlatilag csak ivs- s fotsznetet tartottunk pr alkalommal 1-2 percre. Nagyobb llegzetvtel pihen csak a Bertahttnl volt.

A cscs a Bertahtttl
Itt mr 1500 m felett voltunk, kajltunk is. Zsfi sajnos elcseszte a cipvlasztst. j cipben jtt, rosszul vette fel, elkezdte kidrzslni a sarkt. Csak itt vette le a cipt, de addigra ki is sebesedett. Bektzte, jl megszortotta a cipjt, de mg mindig nem volt tkletes. Vencel volt jonc a trsasgban, eddig a Muszalra jtt velnk, de azt flip-flop papucsban s bills szatyorral is meg lehet mszni, ...mint az kzismert. Feltve, ha j az id, s az ember felmegy a lanovkval. Itt azrt jval nagyobb szintklnbsget kell lekzdeni, s helyenknt az envjorment is veri alpjn.

Duzzasztott Drva
Trpefenyk kztt
Szabola figyelmeztette krichardot, hogy a htte utn ne akadjon ki, mert lejt is lesz. Szerencsre felkszlt lelkileg, s nem akadt ki, amikor lementnk egy nyeregbe, majd j hosszan szintben haladtunk, Itt mr nem volt zrt erd, s egyre inkbb a kis fk kezdtek elterjedni az t kt oldaln. A hegy oldalban jrtunk, de egyelre nem volt durva az emelked. Aztn jtt a very alpine environment egy rgen leszakadt hegyoldal kpben. A nvnyzettel egytt a talaj is ment, csak apr kavics meg szikla maradt a helyn. De nem is ideiglenes patakmeder volt, amin knnyebb tkelni. Utlag csak azrt volt pars, mert elttnk egy pr parzott. Kt botra tmaszkodva simn t lehetett kelni. Zsfi viszont itt megllt, az triszonynak ez sok volt, plusz a sarkt is rezte, s nem mert tjnni. Az igaz, hogy lenzni n sem mertem, inkbb arra koncentrltam, hogy j helyre szrjam le a botokat. Meg persze gy indultam el, hogy ne jjjn mgttem senki, aki rm vr. A rgi kpeket visszanzve ezt a helyet 18 ve h fedte, s mi egyenesen tvgtunk rajta kiss felfel tartva.

Very alpine environment
Bemozdul
Ezt kveten mg volt 1-2 ehhez hasonl tjr, de azok mr kevsb voltak flelmetesek, egy helyen kbelekkel is biztostva volt az t, de az inkbb csak tlen vagy fagyban volt hasznos. Lassan, de biztosan haladtunk felfel, nhol lpcsket is ptettek, de ezek inkbb arra szolgltak, hogy a minimlis talajt megtartsk. Egyes lpcsket elg nehezen vettem n is, pedig elg hossz lbam van. Valahogy rohadtul nem rmlett az t ezen rsze, ahol a trpefenyk kztt kanyarogtunk felfel.

1600-1700 m krl elvltunk, s mindenki a sajt tempjban ment, ott pihent, ahol gy rezte, hogy pihenni kell. Kricharddal elre mentnk, szabola pedig Vencellel maradt. Kirtnk a kis fk kzl, s itt mr gy reztem, hogy simbban tudok haladni. Eddig srbben jttek a nagyobb lpcsfokok, illetve szikladarabok, amik szttredeztk a lpseket, innen valahogy ezek elmaradtak. Nekem az volt az rzsem, hogy seperc alatt felrtnk a gerincre, ahol a szlovn-osztrk hatr hzdik. Persze krichard elhzott jval elbbre. 18 ve pont fordtva volt, akkor gy reztem a hban baktatva, hogy soha a bds letbe nem rnk fel.

Felrve a gerincre
De a gerinc mg nem a cscs, viszont innen mr nem sok van htra. Visszanztnk, hogy szabolk jnnek-e. szrevettk, hogy kiss lejjebb pihennek, de jnnek felfel. Ezrt elindultunk felfel. Lttunk egy keresztet, de az nem a cscs, hanem egy kicsivel tvolabb s lentebb lv szirten van. Maga a hegytet messzirl gy nz ki, mint egy vulkn. Persze nincs krtere, s nem is vulkanikus a hegysg. Olyan, mintha a kp teteje le lenne trve. Ezen a letrt rszen voltunk mi, s ezrt nem volt mr annyira meredek. A cscskereszttl pr mterre volt egy szlovn blyegz is. Kb 15-20 perc mlva a tbbiek is megrkeztek.

Hosszabb pihen s cscsfot utn indultunk is vissza. Egy ideig a tmeggel mentnk, majd elrevonultunk kricharddal, aki persze szoks szerint aztn lerohant a hegyoldalon. n azrt siettem, hogy lehagyjam az utnam haladkat, s el tudjak menni a trpefenyk kz pislantani. Meg utlom a lefele menetelt, minl elbb vge van, annl jobb. A sietsgnek 1,5 nappal ksbb lett meg az ra, amikor nem tudtam lejnni a lpcsn. A hegyomlsos rsz visszafel kicsit gzosabb volt, mer ebbe az irnyba lefel kellett menni rajta. De azrt csak tjutottam rajta.

Szabolk is jnnek
Felfel kb. 2, lefel 1 ra volt az t a hztl a cscs, Zsfi teht ennyit vrt rnk. Krichard rkezett meg elszr, majd n, s alig negyed ra mlva szabolk vetdtek be. Ismt egy hosszabb pihent tartottunk, ezttal nem voltunk rszorulva a folyadkvsrlsra, mert elg vizet hoztunk magunkkal. gy dntttnk, hogy amint elrjk a kocsiutat, azon kanyargunk vgig. gy kicsit hosszabb lesz az t, de nem kell a gykerek kztt botladoznunk, kevsb fraszt lesz az ereszkeds. A fels szakaszon mg az erdei ton mentnk, mert ott nagyobbat kerl a kocsit, de a keresztezdsnl mr elhagytuk a jelzett turistautat. Azzal, hogy feljebb lltunk meg 300 m szintet, sszessgben 3 km-t s kb. 1-1,5 rt sproltunk a trn.

Szemly szerint n kicsit el voltam kendve a vgn. Azt hittem knnyebben fog menni, mint 18 ve. Pedig akkor hban mentnk, s emlkeim szerint kilra nehezebb is voltam. Igaz, hogy most jval gyorsabbak is voltunk, s nemcsak azrt, mert magasabban lltunk meg.

Tovbbi kpek
A lersba be nem frt fotk