Keresstek a Cscsrajrs alkalmazst a Google Playen!
Csepel 50
(2007-12-01)
2007.12.06 A hatalmas szintklnbsggel megldott Csepel 50 tra beszmolja.
Rpshuta kirnduls
(2024. februr 13.)
szi kirnduls a Dli-Bkkben Rpshuta krnykn
Lillafred kirnduls
Krtra Lillafred-Felshmor krnykn barlangokkal, forrsokkal, kiltkkal.
(2024. janur 30.)
Madeira V - A Kris-hegyrl a Kkesre
AK: Krsladny-Dvavnya
(2023. oktber 3.)
Rvid, de annl unalmasabb kktra az Alfldn

Kirnduls
Honlapra kerlt:2024. janur 30. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2023. jlius 15.
Induls: Palenica Bialczanska - 07:15
rkezs: Palenica Bialczanska - 16:30
Rsztvevk: feherb, krichard, Zsfi
A tra hossza25 km
Szintklnbsg1200 m
tvonalPalenica Bialczanska -> t t-vlgye -> Szpiglasowy Wierch -> Morskie Oko -> Palenica Bialczanska
HelysznMagas Ttra
Legmagasabb tengerszint feletti magassgSzpiglasowy Wierch - 2172
Derlt vagy kiss felhs.
Induls
Ttrai tartzkodsunk legnehezebb trja kvetkezett. Egyrszt ez volt a leghosszabb, msrszt meg rohadt meleg volt. A f cl a Morskie Oko, ami tengerszemet jelent, mert amgy ez egy tengerszem, de magyar neve Halast. Valahol mintha azt olvastam volna, hogy 60 m mly. Csak messze a Lysa Polana nev helyen lehet megllni legkzelebb a thoz, noha aszfaltozott t megy fel oda. A parkol persze fizets, s nagyon gyorsan megtelik. Ekkor egy msik parkolba irnytjk a npet, ami persze jval messzebb van. Ha az is akkor vagy gy jrs van, koniec wycieczki vagy egy mg tvolabbi magnparkolba kell menni. Esetleg szlovk oldalon keresni helyet, mert amgy itt van a lengyel-szlovk hatr.

Ezek miatt mr elz nap megvettk a parkoljegyet, s j korn odamentnk. A parkoltl aszfaltt megy fel, mint rtam volt, amin knnyebb azrt gyalogolni, mg akkor is ha emelkedik. A tig 400 m-t a 8 km-en, szval nem dgleszt. ppen ezrt tmeg is van, most radsul szombat volt. Ha ezt valaki nem akar gyalogolni, akkor mehet a lovacskk ltal hzott kocsival is. Kora reggel mg nem volt ezekre kereslet, sokan itt mennek fel Lengyelorszg legmagasabb pontjra, a Rysyre.

Erd s kispatak
Tpart
Mi nem mentnk el a tig az aszfaltton, hanem befordultunk a Roztoka-patak vlgybe. Hirtelen elkezdett meredek lenni az t, az aszfalthoz kpest ez jelentsen felvitte a pulzust. Aztn rvid pihens szakasz jtt, st mg lejt is volt. Majd belltunk egy norml meredeksgre az erdben. Aztn eltnt az erd, jtt menetrendszeren a trpefenys rsz. Kb. 600 m-rel feljebb van egy rsz, ahol kvzi sksg van, itt 5 t alakult ki, ezrt nevezik ezt t t vlgynek, vagy ha gy tetszik Dolina Pieczu Staww Polskich-nak. A zld turistat, amin mentnk, kihagyja a legels tavat, ezrt letrtnk rla, s rgtn felmentnk hozz. Gyansan lecskkent a trzk szma errefel. Nem vletlenl. A zld jelzsen tovbbhaladva tallhat a legnagyobb lengyel vzess, a Siklawa. Ezt gy kihagytuk.

Az 5 t kzl az egyik
A t partjn egy menedkhz volt, krltte sok-sok pihen trzval. Mi a t partjn, kvzi a strandon ltnk le kajlni egy kicsit. Ez volt az els pihennk. A vlgyben tovbbhaladva mg egy t mellett elmentnk, de a 2. s a 3. kztt letrtnk az trl. Jobbra fent a Sasok tja ment a gerincen, a msik oldalon, amerre elindultunk egy nyeregbe kellett felmenni. Ez volt a Szpiglasowa Prelecz, illetve a mellette lv cscs, a Szpiglasowa Wierch, ami a hatron van.

Ebd a hegyoldalban
Kves svny
Mintegy 300 m szint llt elttnk, ami nem olyan vszes, de valahogy a meleg sok ert elvitt. Flton meglltunk kajlni, le is ltnk egy sziklra az t mellett. Elg faszn nztek ki a tavak alattunk, amibl egyre tbbet lttunk, ahogy haladtunk egyre feljebb. Felfel tekintve egyre nagyobb tmeget lttunk. Folyamatosan jttek szembl, s felfel is mentek sokan velnk egytt. Aztn megll, belltunk a dug vgre. Az elttnk lv lncos szakasz lelasstotta a npet, oda-vissza mentek az emberek a lncos rszen, meg kellett vrni egymst. De gyansan sokig meg sem moccantunk. Volt valami hbrgs feljebb, amolyan << mi a fasz van m'? >> jelleg krds. Gyerekek jttek szembl, rjuk vrtunk, de kb. annyit mint vasrnap reggel egy klvrosi jratra. Pont dlben a tz napon, rnyk persze nuku. De nem ez volt a gz, hanem a sok vrakozs miatt Zsfi elkezdett gondolkodni. Hogy biztos kurva veszlyes arra menni, akkor lass lesz, akkor miatta fognak vrni, meg hbrgni, meg mondani, hogy kurwa. Ezt eljtszotta prszor, sikerlt beleverni az agyba, hogy le kell szarni.

Aztn szerencsre leszarta, simn felmentnk, igazbl felfel semmi gz nem volt. Kivve a legels lnc, ami pont a legszarabb ponton szakadt ki a sziklbl. Persze nem most, de azrt az a pont hinyzott ott. Fent a nyeregben jra lepihentnk a nagy izgalmakra, s tadtuk magunkat az innen vgig lefel rzsnek. De kricharddal azrt felmentnk az innen 70 m-re lv cscsra is.

Halast a hzzal
t tval
Ez a lejt mr a Halasthoz vezetett, de itt mg nem pillantottuk meg. Elszr a felette lv tengerszemet lttuk meg, majd ahogy mentnk lejjebb, s egyre kijjebb a vlgybl, a Halast is a szemnk el kerlt. Elg nehz volt mr menni, nekem a talpam fjt, ami azt jelenti, hogy a cipm nem erre a terepre volt val. A sok k meg szikla, illetve aszfaltthoz kemnyebb talp kellett volna. Lerve a thoz megint leltnk a strandra kajlni. De alig talltunk helyet, sz szerint tmegnyomor volt. A lovaskocsik folyamatosan hordtk fel s le az embereket. De gyalog is sokan mentek, most mr inkbb lefel.

Kirakott kves t
Tbla a hgban
Mi is nekiveselkedtnk a 8 km aszfaltnak, de a sok knnyed gyalogls megbosszulta magt. Volt kt hely, ahol a turistat levgta az t kanyarulatt, mi is azon mentnk. A sima aszfalt utn jttek megint a kbl kirakott utak. Fent nagy, lapos sziklk alkottk az utat, amiket a helykre raktak olyan stabilan, hogy ugrlni is lehetett egyikrl a msikra. Itt lent mr nem voltak olyan sziklk, de voltak a patak ltal lekerektett nagy kvek. Ezekbl llt lejjebb az t, s ht a lekerektett kveken knnyebb rosszul lpni. Fleg, ha fradt az ember, s nem figyel oda. Zsfival meg is trtnt, s csnyn odaverte a trdt. De n is majdnem elbaszdtam, amikor siettem oda hozz. Szerencsre nagy baj nem trtnt, msnap is tudott mg gyalogolni.