Keresstek a Cscsrajrs alkalmazst a Google Playen!
Tolnai Hegyht 35
(2019-06-09)
Felkszls a nyrra egy 35 km-es trval a Tolnai-hegyhtban knikula idejn.
Rpshuta kirnduls
(2024. februr 13.)
szi kirnduls a Dli-Bkkben Rpshuta krnykn
Lillafred kirnduls
Krtra Lillafred-Felshmor krnykn barlangokkal, forrsokkal, kiltkkal.
(2024. janur 30.)
Madeira V - A Kris-hegyrl a Kkesre
AK: Krsladny-Dvavnya
(2023. oktber 3.)
Rvid, de annl unalmasabb kktra az Alfldn

Magashegyi tra
Honlapra kerlt:2024. janur 30. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2023. augusztus 13.
Induls: Seewiesen - 08:00
rkezs: Seewiesen - 17:45
Rsztvevk: feherb, krichard, Zsfi
A tra hossza23 km
Szintklnbsg1400 m
tvonalSeewiesen -> Hochschwab -> Seewiesen
HelysznOsztrk Alpok
Legmagasabb tengerszint feletti magassgHochschwab - 2277 m
A tra nagy rszn napos, gomolyfelhs. A vgefel lett erteljes a gomolykpzds, akkor a tvolban zivatarfelhk is megjelentek.
Fehr sziklk az erd felett
Soproni szllsunktl kb. msfl rnyi auttra volt a tra helyszne, gy onnan egynapos trnak teljesen j helyen volt. Seewiesen falu mellett lltunk meg, bementnk egy mezgazdasgi ton, amg lehetett, s az t szln lltunk meg, ahol a trkpen jellve volt a parkol. Volt itt mr j pr aut, egyesek itt is jszakztak lakautban. Ez 1000 m-en volt, innen kellett felmenni majdnem 2300-ra.

Szles vlgy indulskor
U alak vlgy
Egy szlesebb vlgyben voltunk, tlnk szakra hzdott a Hochschwab dolomitsziklja, aminek a teteje 2000 m felett volt mr, szval innen lttuk, hogy kb. milyen magasra fogunk majd felmenni. Olyan traverzi is lett volna, hogy egybl felmegynk oda, s a gerincen megynk vgig, de az nehezebb lett volna, mi meg mr regek vagyunk az ilyesmihez. Elindultunk a szles ton a vlgyben felfel a tehenek kztt, s j 3 km-en keresztl szinte alig emelkedtnk. Itt gyakorlatilag elrtk a vlgy vgt, mr csak a tbb irnybl rkez szk patakmeder volt, ami alul szaladt, mi elkezdtnk emelkedni a fenyvesben. 200 m emelked utn jtt egy szusszansnyi kevsb meredek rsz, ahol azt vettk szre, hogy mg mindig ugyanazon kt hegygerinc kztti vlgyben vagyunk, mint indulskor, csak most egy kicsit jobban sszehzdott a tr.

Kis rt + sziklafal
Felrtnk egy hgszer helyre, ahonnan lementnk egy lyukba. Olyan volt, mint egy nagy tbr, de a legaljn nem volt vznyel. Valami patakszersg vagy a helye ltszdott, de most nem volt benne vz. A legals ponton meglltunk kajlni egy fl rra. Elgg tztt a nap, amit egyre szarabbul brok, radsul a sapkmat is elfelejtettem elrakni, krichard adott egy fejkendt. Lttunk elttnk egy hzat jval feljebb, abba az irnyba mentnk, de a hz kitr lett volna, gy oda nem mentnk el. Most mr szerpentinezve emelkedtnk, s jabb 200 m-t gyrtnk le viszonylag gyorsan.

Fel az emelkedn
Felrtnk egy szlesebb tra, ami jra kevsb volt meredek. Itt mr egsz kzel volt egymshoz a kt hegygerinc, ez volt a vlgy harmadik szintje. Eddig alig tallkoztunk emberekkel, de ez az t mr jval forgalmasabb volt, de a Lengyel-Ttra tmegnyomornak csak a tredke volt itt. s csend volt. Nem ltszdott innen semmilyen telepls, sem ft, augusztusra mr az olvad hbl keletkezett idszakos vzessek is eltntek (mr ha voltak egyltaln). s mindenhol a hfehr dolomittornyok, amerre csak nzett az ember. Itt pillantottuk meg a cscsot is elszr, ahova utunk vezetett.

Elrtk a 2000 m-t
t a hegyoldalban
Mg egy gyors pihent tartottunk, majd elindultunk felfel az szaki hegygerincre, ezen volt a Hochschwab legmagasabb pontja. De odig mg tbb, mint 500 m a szint, s n nagyon ki voltam itt merlve. Nem is rtettem, mert a lengyeleknl nem reztem ezt. De szp lassan azrt sikerlt felmenni a szerpentinez ton, 2000 m felett pedig mr a meredeksg is lanyhult. A kis fennskon kisebb-nagyobb lyukak voltak, mind teli olvadoz hval. Utolrtnk egy csapatot, s kisvrtatva megrkeztnk a cscs alatt lv hzhoz.

Cscsfot
Zsfi itt megllt, a maradk 100 m-t mr csak ketten tettk meg. Volt egy kis tancstalansg, mert msfel mutatta a tbla az utat, msfel mentek az emberek, s ms volt a trkpen. Vgl a legegyenesebb ton mentnk fel. A cscs nem zskutca, sokan jttek a msik irnybl is. Csinltunk fent fott magunkrl, a krnyez hegyekrl, de mg az a tehnlegel is ltszdott, ahol az elejn keresztljttnk.

Mr majdnem a cscson
Lent meglltunk a hznl, ahol Zsfi vrt, s krichard annyira lvezte a trt, hogy meghvott kvra meg kreuterszrpre mindenkit. Kicsit megknnyebbltem, hogy sikerlt feljutni, annak ellenre, hogy tkzben nagyon ki voltam merlve. A nehezn tl vagyunk, de azrt a lefel t is fradtsgos lesz, ha nem is ennyire.

Kis hg Cb-vel
Egy helyen lltunk meg hosszabban kajlni, de nagyjbl egszben lenyomtuk a visszafel utat. A vgn mg leltnk a legel szln egy padra, mert ott mr nagyn szksg volt arra. Kzben ks dlutni zivatarfelhk nvekedtek a krnyez hegyek felett, egy drgtt is, de mi megsztuk a zuht.