Keresstek a Cscsrajrs alkalmazst a Google Playen!
Fedezd fel Visegrdot! (2012-01-07)
Els idei teljestmnytra egy rvidke kirnduls volt Visegrdon
Rockenbauer Pl emlktra (2022. december 10.)
Ezttal a nappali Rockenbauer trn volt blyaszeds
Mittagskogel (2022. november 16.)
jra a Mittagskogelen, ezttal nyron, hmentesen.
Wrthersee kerls (2022. november 16.)
Biciklitra Karintiban, Wrthi-t kerls
Dobratsch (2022. november 16.)
Eskszm, hogy soha tbb nem rom le, hogy Dobratsch
Rax (2022. augusztus 20.)
Rax?Rakok!
Fehr t (2022. jlius 7.)
Kvziszoksos jvi kirnduls 2022-ben a Budai-hegysgben
Thry Gyrgy Emlktra (2022. jlius 7.)
Thury Emlktra sokadjra, egyedl, kt nagy es kztt
Karancs-Medves 35 (2022. jlius 7.)
jra teljestmnytra a Karancs-Medvesen, most kettesben Vgnnyal
Olajos krt - 30 (2022. jlius 7.)
Harmadjra az Olajos krton

Budai tjakon 30

Teljestmnytra
A lerst ksztette: szabola
Idpont: 2006. jlius 29.
Induls: 8.05 - Hvsvlgy-Nagy-rt
rkezs: 15.05 - Hvsvlgy-Nagy-rt
Rsztvevk: krichard, szabola
tvonal Hvsvlgy - Nagy-Hrs-hegy - Szpjuhszn - Fekete-fej - Vrs-pocsolya - Nagykovcsi - Zsros-hegy - Solymr - Virgos-nyereg - Hrmashatr-hegy - Hvsvlgy
Szintid 8 ora
Helyszn Budai-hegysg
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Nagy-Hrs-hegy - 454 mter
Napos,flledt id. Dlutn erteljes gomolykpzds, ami este jgest, zivatart eredmnyezett. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Mivel feherb szolglatos volt szombaton , bjos, kicsi, akturius felesge pedig nlkle nem jn el velnk trzni, juhi hazament a htvgre, ezrt a kricharddal ketten indultunk el a trn. Egyiknk sem teljestmnyezett mg a Budai-hegysgben, de ha mr itt van egy ugrsra akkor igazn kiprblhatnnk, volt a gondolat mikor kinztk a trt. Nem kell messzire utazni, nem kell korn kelni, idelis kezd paramterek. A 15 km nevetsges lett volna:), az 50 meg finoman fogalmazva is enyhe tlzs, ezrt a kzptv, azaz a 30 km mellett dntttnk.

A Nagy-rt reggel
A gyerekvast plyja
Hamar odartnk a rajthoz, nyolc ra tkor vettk t a paprokat s egybl neki is vgtunk a tvnak. Csak a nevezs utn vettem szre hogy ezt a trt a Rkoskerti Lemarads SE rendezte. Ht egy kicsit megijedtem, letem els kirndulst is ez az egyeslet rendezte s azta sem vettem rszt olyan trn ami annl unalmasabb lett volna. Ez mg a Lemarads 50 volt 2002-ben. gy ltszik a szervezk szeretik lakott terleten keresztlvezetni az tvonalat, mert anno a Lemaradsnak s most ennek a trnak a jelents rsze falvakon bell, hzak kztt haladt. s mi tagads nemigen szeretek kiskertek kztt gyalogolni.A szervezssel nem volt gond, igaz nem sokmindent kaptunk.

A Kan Kroly kilt
Az elejn kapsbl fel kellett msznunk a Kis-Hrshegyre. Nem volt rvid az emelked, de szerencsnkre a meleg mg nem akadlyozott minket nagyon a gyaloglsban. A Kan-kiltnl helyeztk el az els ellenrz pontot, amibl sszesen hatot kellett rintennk, ha meg akartuk szerezni a jelvnyt.Az emelked rendesen megizzasztott minket, a krichard ivott s hallatlanul megrlt annak az egy kil nektarinnak, amit elhoztam magammal. Ritka az az eset, amikor egy teljestmnytrn felmegynk a kiltba - szigoran csak rlam s a krichardrl van sz, hiszen juhi s feherb ntrius kiltbamszk - s ez itt sem trtnt msknt. Szp, szp a kilt, de nem annyira hogy felmentnk volna a tetejbe.

A Fekete-fej cscson
krichard a lovardnl
A kvetkez pont a Fekete-fejen leledzett. Lefel indultunk a hegyrl s igazn jt beszlgettnk krichard magnletrl. Annyira jt, hogy elg hamar lertnk a Szpjuhszn mtra, majd rvid aszfaltos trappols utn ismt bevgtunk az erdbe. A Fekete-fejre szintn egy combos emelked vezetett fel.
A Jnos- s a Szchenyi-hegy ltkpe
Egy kicsit elgondolkoztatott minket, hogy mg alig vagyunk 7-8 kmnl s mr a msodik hegyet hgjuk meg. Mi lesz itt 30 kilomteren mg? Az ellenrz pontnl termszetesen pecsteltnk majd folytattuk az utunkat. Elrtk Adyligetet, tvgtunk egy ton, majd itt tmadott meg minket a meleg. Mi tagads nem esett jl a napsts. Egy lovarda mellett vitt az utunk, majd talltunk egy kutat, amibl egy ers bot segtsgvel sikerlt vizet csiholnunk. Ugyanis nem volt nyomkarja. Krichard megfrdtt, ittunk.

Nagykovcsi fel
A kvetkez megll Nagykovcsi. Addig viszont szerencsre vgig erdben haladt az utunk. Az egyre melegebb vl leveg bkn hagyott minket. Szmomra a Budai-hegysg gy elsre nem rossz egyltaln, csak a pestkzeli volta miatt rengeteg kisebb-nagyobb csaps, svny keresztezi az erdt s ezek kzl csak kevs a turistat. Mg az a j az egszben hogy elg rendesen fel vannak festve a jelek. Lassan bertnk a faluba, egybl talltunk egy kutat, krichard ismt megfrdtt. Nem idztnk itt sem, mentnk tovbb lefel, a kzpont irnyba.

Solymr fel
A Zsros hegyen
Itt kezddtt a lakott terlet tra. Az elejn mg nem sejtettk, hogy innen egszen a Zsros hegyig lakott terleten fogunk gyalogolni. tvgtunk a falu kzepn, majd kertes hzas vezetben emelkedtnk lassacskn felfel, egszen addg mg el nem rtk a Zsros-hegy tetejn lv kis tisztst.Itt volt a negyedik ellenrz pont s mr a tv felnl voltunk. Pecsteltnk, nem maradtunk sokig, hanem egybl tovbbindultunk. A kvetkez kt kilomteren lassan ereszkedtnk a fk kztt, aztn elkezddtt a borzalom.

A Mtys domb
Bertnk Solymrra.Eleinte nem is zavart minket a falu, tudtuk, hogy keresztl kell rajta haladnunk.de a fene sem gondolta, hogy a zld sv pontosan a falu legszlesebb terletn vg t. A nap sttt, aut hegyek az utakon, zaj. Szval tnyleg borzalom. Aztn mg egy kicsit be is nztem a dolgot, az egyik utcn rossz irnyba mentem, de szerencsre mg idben korrigltuk a eltvelyedsnket. tkeltnk egy patakon, majd tovbb a hzak kztt s el se hittk, hogy vgre kijutottunk a mezre. Itt mr gomolyfelhk tarktottk az eget, s nha-nha eltakartk a napot. Egybl szebb lett a vilg:)

A falu hatrban tallhat, Mtys-hegynl talltuk meg az utols eltti pontot. ppen restaurltk a vrat, de megprbltam felmenni. Felesleges kapaszkods volt, mert munksok dolgoztak ppen a falak kztt. Visszatrtnk a zld svra s nekivgtunk a kvetkez, egyben utols ponthoz vezet 7 kilomteres szakasznak. Itt volt egy mlypont, fleg krichardnak, itt kezdte feszegetni hogyha valaki megkrdezn tle mirt jr trzni, nem tudn megmondani, viszont kapsbl fel tudna sorolni egy tucat ellenrvet. Szerencsre nem lett komolyabb baja:)

A Virgos nyereg fel
A Cscs-hegy irnyba
Egy virgos mezn. amelyet embermagassgban bortottak a nvnyek, haladtunk eltklten a Cscs-hegy irnyba.Aztn betrtnk vgre az erdbe s az rnyk igazn dtleg hatott rnk. A trkp alapjn a turistat a hegy szaki oldalban haladt, de elbb-utbb gyis fel kell kapaszkodni majd a nyeregbe, hogy tjussunk a tloldalra. Az t hirtelen jobbra fordult s egy igencsak meredek emelekedbe csapott t az eddig lanks terep. Tallkoztunk kt biciklistval, akik lthatlag elgg kivoltak s tlnk krdeztk, hogy hol is vannak most ppen. tbaigaztottuk ket,remlem sikeresen hazajutottak.

Aztn vgl csak elrtk a Cscs-hegy szaknyugati oldaln tallhat turistat csompontot. Itt aztn elgg sokat kvlyogtunk mire megtalltuk a helyes utat, de vgl csak megtalltuk. Elvileg csak tovbb kellett volna mennnk az ton, de a trkp alapjn egy kicsit elbizonytalanodtam. Aztn rakadtunk a hegyet a dli oldalrl kerltk meg. A gomolyfelhk egyre nagyobbak lettek, nha-nha drgtt is az g. A frnya felhk azonban nem akartk megknnyteni utunkat s kikerltk a napot, amely irgalmatlanul tztt. Vgre elrtnk egy jabb csomponthoz, ahokl elhagytuk a zld svot s rtrtnk a srgra, amelyet vgig kvetve mr a clba jutunk.

Kilts az jlaki hegyrl
Itt tallkozunk egy nvel,aki futszerelsben kvlygott oda hozznk s remeg hanggal krdezte, hogy hol a srga jelzs, majd mindkettnk dbbenetre elkezdett srni. Elpanaszkodta hogy mr egy rja keresgli a jelzst s nem tallja semerre. Megnyugtattuk, hogy nincs semmi baj, majd hrman folytattuk tovbb az utat. Termszetesen a srga svon. Az jlaki-hegyre kellett mg felkapaszkodni, hiszen ott kellett pecstelnnk. Dgleszt melegben, izzadt plban, huszonvalahny kilomter utn elgg megviselve rtnk fel a hegytetre, amely szmomra Nagy-Kevly feelinggel hatott. Ugyanaz a ritks nvnyzet, szikls terep. s mi tagads, a kilts marha szp a cscsrl.
Kilts az jlaki-hegyrl NY fel
Megkaptuk vgre az utols pecstet, mr csak a clba kell bejutni valahogy. Mg nem fordult velem el olyan hazai teljestmnytrn, ami itt, ugyanis elfogyott a viznk. Elg szar helyzetbe kerltnk, de mr csak 4 kilomter maradt, biztos kibrjuk majd. Elindultunk lefel a sziklk kztt. Nemsokra egy parkolba rtnk, majd a srga sv hirtelen jobbra kanyarodva bevgott az erdbe s taln a tra legmeredekebb rszn kellett lefel- szerencsre! - araszolnunk. Az egsz szakasz kb 4-500 mter lehetett s nemsokra lertnk az aljra. Itt tallkoztunk ngy trzval, akik arrl krdezskdtek, hogy megvan-e mr az utols ellenrz ponthoz tartoz pecstnk. Miutn megnyugtattuk ket hogy megvan, elgg kiakadtak, mert nekik mg hinyzott. Azt trtnt ugyanis, hogy ms irnyban jttek egy lentebbi ton - megszoksbl, merthogy tavaly nem a hegyen volt a pont -, gy szpen kikerltk az jlaki-hegyet. Becsletkre legyen mondva, hogy ketten visszaindultak a pecstrt a meredeken.

Hazudnk ha azt mondanm, hogy innen stagalopp volt az t vgig. Legalbbis nekem nem volt az. Rg voltam ennyire kimerlve trn, az utols kt kilomter ugyangy hatott rm mint amikor a Kinizsin a 100. kilomter utn athaladunk az M1-es hd alatt s htra van mg kt killa. Igaz, nemigen ettem, csak gymlcst, lehet h hinyzott a krichard csokija? Lehet hogy nemcsak lelki dolog a csokizabls?

Mg egy aprcska emelkedkkel tarktott tszakaszt kellett lekzdennk, hogy vgre megpillanthassuk a villamos-vgllomst a Hvsvlgyben.s innen mg t kellett vnszorogni a Nagy-rtre. tkzben megettk a maradk kt barackot, majd ht rval az induls utn bertnk a clba. Nem bntuk meg, br a meleg elgg kikezdett minket. Krichardnak nem fjt a trde csak a vgn egy kicsit.

Zld zna
Tbbek kztt ezekkel a nvnyekkel tallkoztunk a trn (Az itt lthat nvnyekrl mg tbb kp tallhat azon az oldalon, ahol a trk, kirndulsok sorn fotzott nvnyeket gyjtttk ssze: Pr nvny Magyarorszg s a krnyez orszgok flrjbl)