Grintovec túra
(2007-06-03)
2007.06.11 Egy nehéz és fárasztó túra keretében igáztuk le a Kamnik Alpok legmagasabb csúcsát, a Grintovecet. A leírást itt lehet elolvasni.

Pilisi forráskirándulás

Idõpont: 2008. február 9.
Indulás: 8.00 - Leányfalu
Érkezés: 14.45 - Dunabogdány
Résztvevõk: feherb, juhi, krichard, szabola
Útvonal Leányfalu -> Vörös Meteor forrás -> Rekettyés forrás -> Csaba-kút -> Vörös-kõ -> Hétvályús forrás -> József-forrás -> Küllenberg-forrás -> Dunabogdány
HelyszínVisegrádi-hegység
Legmagasabb tengerszint feletti magasságVörös-kõ - 526 méter
Régen mentünk el forrásokat mérni a Pilisbe, talán tavaly februárban. Ismét kiválasztottunk párat, amelyeket egy nap alatt kényelmesen fel lehet keresni, és megmérni õket.
Piros kör jelzés
Erdei vízmosás
Víz jön ki a föld alól
A Pilisi források túramozgalomban szereplõ források közül még párat kinéztünk, de sajnos azokat vagy meg sem találtuk, vagy nincsenek kiépítve.

Leányfaluról indultunk reggel, és felmásztunk a Vörös-kõre. Addig három forrást mértünk meg, a Vörös Meteort, a Rekettyést, és a Csaba-kutat. A Zerge-forrást is útba ejtettük, de nem találtuk meg. Krichard jegyzetelte a telefonjába az adatokat, hatalmas unalom közepette. Egy-egy mérés kb. 15 percig tartott, emiatt az átlagsebességünk nagyon kicsi volt, alig 2-3 km/h. De most itt nem ezen volt a hangsúly. A Vörös-kõn kicsit kifeküdtünk a napra, meg ettünk is, aztán egy jó 20 perc múlva indultunk tovább.

A forrástúra nélkülözhetetlen kellékei
juhi bújik
szabola mér
A Hétvályús-forrásnál már voltunk egyszer, két éve nyáron. De akkor nem mértük meg. Azóta jelentõs pusztítás nyomai voltak felfedezhetõk a környéken: a forrás vályúi szétdobálva, egy asztal és pár pad összetörve. Nem messze innen van a Leány-forrás. ami nincs kiépítve, de a fák gyökerei között csöpög a víz. Nincs messze a turistaúttól, úgyhogy bementünk, és megmértük azt is. A vízhozamot nem lehetett, de az összes többit viszont igen.

Sárdagasztás
Bánya Dunabogdány határában
Innen jórészt jelzetlen úton haladtunk tovább, el is tévedtünk. Pontosabban megnéztük, hol nincs gomba az erdõben. Két emelkedõt másztunk meg feleslegesen, amit krichard többször szóvá is tett. Ennek ellenére túlélte a túrát. Sokáig nem voltak források, át kellett menni a dunabogdányi oldalba. Ott kettõ is szerepelt a listán. az egyik a József-forrás, a másik a Küllenberg. Ez utóbbi nagyon rossz helyen van, Nem a megközelítéssel van a baj, hanem csak egyszerûen nem szép a környék. Legalábbis nekem nem tetszett. Elég régen, a XIX. szd.-ban foglalták. Sajnos ennek a forrásnak az adatai elvesztek. A Büdös-forrást sem találtuk meg, kineveztünk egy pocsolyát annak, ami valahol ott volt, ahová a térkép jelezte.

Dunabogdány határában jártunk már, és úgy döntöttünk, hogy inkább lemegyünk a faluba, és busszal megyünk visza a kocsihoz, bár az eredeti terv az volt, hogy visszagyalogolunk. Sok volt a sár. És nem írtam egy csúnya szót se a leírásba.