DDK Zselic
(2019-03-15)
Tavaszi bögölymentes DDK a Zselicben 3 nap alatt.

Lábatlan 15

Honlapra került:2010. szeptember 20. A leírást készítette: bea
Idõpont: 2010. augusztus 29.
Indulás: 08:40 Tatabánya
Érkezés: 13:20 Tatabánya
Résztvevõk: bea, Gyuri
Máskor is voltunk már ezen a túrán 2020
ÚtvonalTatabánya, Turul – Kis-réti vadászház helye – Bunchu-kút – Malom-dûlõ – Vértestolna – Halyagos – Vaskapu – Aknatorony-kilátó – Turul
HelyszínGerecse
„mert ez egy indiánnyár…”, a reggel enyhén csípõs volt, késõbb a szél is megrázta rakoncáját (Gyurit picit nyomasztották is a felhõs erdõrészletek) Európa idôjárása
Gyõri evezõs hétvégém megszakítandó, vettem részt másodmagammal a Lábatlan 15 nevezetû túrán (szinte hallom feherb kuncogását, amint épp a túra hosszát méltatja, pedig igazán tudhatná, hogy nem a méret a lényeg…).

Kellõen írtott erdõ
Kanyargós utacska
Az elején eléggé frusztráltnak éreztem magam, amiért nem ment oly gördülékenyen az út megtalálása - eddig el voltam kényeztetve, mert mindig csak követtem feherbéket -, míg Gyuri rá nem világított a gps és a térkép mutatta hasonlóságokra. Egy kis lámpaláz – mondogattam magamban.

A turul mellõl induló piroson vezetett utunk, az erdõ gondozott, kellõen irtott volt, több helyen gombával tarkítva. A Kis-réti vadászház hûlt helyét leltük csupán, meg egy jókora tölgyet. Innen a sárgán folytattunk a barangolást, ahol kisvártatva elérkeztünk egy termetes rétre (Malom-dûlõ), megannyi bálával tûzdelve. De elõtte még bekanyarodtunk a Bunchu-kúthoz egy málnahörpintõs pecsételésre.

Vadvirágos rét
Clint Eastwood is on the scene
Keréknyomunkhoz visszatérve remek alkalom nyílt némi bálás-vadvirágos fotózásra, míg Vértestolnáig csörtettünk. Útközben a szél is felerõsödött, és a falu szélén lévõ westernes, cowgirl-ös beütésû lovarda illatát már messzirõl az érkezõk tudtára adta. Vértestolna - mérete ellenére - rendezett, tiszta portákkal tûzdelt kis község, ahol több helyen nem csak magyarul, de németül is szerepeltek a nevek (ld. kindergarten). A presszóban tett látogatásunkat követõen borospincék felé vettük az irányt, hogy Torrf Tolnau-t elhagyva ismételten az erdõbe vessük magunkat. Elértünk az elsõ komolyabb kaptatóhoz, ahol 170 méter szintet leküzdve, valamint a hínáros dzsungelen átvágva még bõ egy százas emelkedõ vezetett a Csúcsos-hegyi Ranzinger Vince kilátóhoz. Nem voltam rest, felkerekedtem hát egészen a csörlõkig, ahol rácsos körpanoráma várta az azt megmászókat. Innen már csak egy 10 perces köpésre voltunk a céltól, ahol a rendezõk empatikusságának tudom be, hogy 5 kukac közül választhatott az a túrát teljesítõ sporttárs, aki becsülettel lejárta a lábát; majd vetettünk még egy búcsú pillantást a Turulra.