Keresstek a Cscsrajrs alkalmazst a Google Playen!
Heukuppe (2008-05-10)
2008.05.21 A Rax-Alpok egyik legmagasabb pontjnak, a Heukuppe-nak a meghdtsa:).
Szent Lrinc-flsziget (2023. mjus 7.)
Fel a Csvnyosra (2023. mjus 1.)
jra felmentnk a Csvira, s idn is sikerlt ezt havas krlmnyek kztt megtenni
Levada do Caldeirao Verde (2023. mjus 1.)
Madeira I - Levada do Caldeirão Verde
Bkki Forrsok 15 (2023. prilis 17.)
15 v utn jra a Bkki Forrsok trn
Meteor Maraton (2023. prilis 2.)
szi 40-es tra a Budai-hegysgben
Komlska kirnduls (2023. prilis 2.)
Lassan szoksoss vl szi kirnduls a Zemplnben
rottk kirnduls (2023. prilis 2.)
Inverzis kirnduls a Kszegi-hegysgben
Bazaltutca kirnduls (2023. prilis 2.)
Bazaltutca, Zala megye csodja
OKT: Trkmez-Nagymaros (2023. prilis 2.)
Rvid kktrzs a Brzsnyben, egy hinyz szakaszt ptolva
Rockenbauer Pl emlktra (2022. december 10.)
Ezttal a nappali Rockenbauer trn volt blyaszeds

OKT Bkk

Hossztv tra
Honlapra kerlt:2010. november 13. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2010. oktber 31.
Induls: 2010-10-30 10:00 Putnok
rkezs: 2010-11-01 14:30 Blaptfalva
Rsztvevk: gi, Andrs, Beja, Csabi, feherb, Gyz, Kati, Vera, Viktor
Szintklnbsg 2000 m
tvonal Putnok -> Uppony -> Ddestapolcsny -> Mlyinka -> Bnkt -> Tar-k -> Cserepes-k -> Dlaptfalva -> Szarvask
Helyszn Bkk
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Tar-k - 950 m
Tlnyoman napos, csapadk nlkl. Reggel gyenge fagy. Els nap a kd volt a Saj vlgyben. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Hromnapos bkki kktrnk egsz trhet idjrsban zajlott. Tkletes, szp szi id volt, amibe a reggeli fagyok is belefrtek. Az emelkedk hamar elfeledtettk a hmrskletet, s mivel napkzben vgig sttt a nap, gyorsan melegedett az id. Az ratllts kedvezett a korai indulsnak, de a korai sttedsnek is.

Putnok, vastlloms
Gorillk a kdben
Ddestapolcsnyban volt a szllsunk, els nap Putnokrl gyalogoltunk ide, miutn odatmegkzlekedtnk. Ddesen sttt a nap, amikor buszra szlltunk, de a Saj vlgyben kd lte meg a tjat. Az llomson a pecstels utn becsokizva s bebeherovkzva indultunk el dl fel a mton. Hamar elment az a pr kilomter aszfalt, majd arrl letrve emelkedni kezdett az t. Lassan eltnt a kd, kitisztult az id. J sokat mentnk felfel, a hegy msik oldaln viszont rvid, de meredekebb ton rtk el Upponyt. Itt fk sem voltak, vagy csak nagyon gyren, lttuk magunk eltt a Bkk-fennskot, a holnap napra vr hegyeket. Lent Upponyban pihentnk, ettnk egy keveset. A kocsma zrva volt, addig-addig kiabltunk az udvaron, amg jtt valaki a hzbl, s odaadta neknk a pecstet.

Uppony fellrl
Kis kitrt tettnk az Upponyi-szoros felett lv kereszthez. Lent a szorosban nagyon hideg volt. Elmlt mr dl, de olyan meredek s magas hegyek szeglyezik, hogy mg mindig nem sttt ide a nap, a fldn a vztcsk is be voltak fagyva. Bezzeg fent! Nemcsak a kabtot, hanem a pulvert is le kellett venni, annyira meleg volt. A gerincen msztunk fel a kereszthez, gyakorlatilag toronyirnt. Mintha egy osztrk cscsra mentnk volna fel, olyan hangulata volt. A cscsrl nagyszer a kilts Upponyra s a Lzbrci vztrozra.

Lefel az upponyi kereszttl
Lefel mr nem a meredeken, hanem krbe a jelzett ton mentnk. J nagyot kerl, de kzvetlenl a hegy alatt lyukad ki az OKT tvonalra. Innen mr vgig aszfaltt vezet vgig Ddestapolcsnyig (st, tovbb Mlyinkig) a t partjn. Ahol nem volt nagyon meredek, le-lementnk a tpartra fnykpezni.

***

Lczy-forrs
Msodik napunk volt a legnehezebb, t kellett kelni a Bkk-fennskon. Blaptfalvrl indultunk, s megint hazagyalogoltunk Ddesre. Kzben viszont a 34 kilomter mell mg 1200 mter szint is trsult. Emiatt j korn keltnk, hogy 7 utn el tudjunk indulni Blaptfalvrl. A Gyri-t mellett a pecstelhely zrva volt, ezrt msnap vgeztk el ezt a mveletet a vastllomson. Lassan, de biztosan elkezdett emelkedni az t, s bertnk a bkkerdbe, ami gyakorlatilag ledobta az sszes levelt. Tbb szz kbmter elsrgult falevlen kellett keresztlmenni, nem is lehetett nha ltni, merre vezet az t. Egyms hangjt sem hallottunk ahogy susogott lbunk alatt a sok falevl. Lent a faluban fagy volt, de itt feljebb meleg szl fjt, a fld is sros volt, nem volt befagyva.

Reggeli a katonasroknl
Egsz gyorsan felrtnk a katonasrokhoz a nyeregbe, ahol mr 600 mter felett jrtunk. Ettnk keveset, Katika viszont elindult. Kb. 6 t r itt ssze, a rosszat vlasztotta, de ezt csak akkor vettk szre, amikor mi is elindultunk. Utnamentem, s pr szz mter mlva utol is rtem. Kezdett feltnni neki, hogy nincsenek jelek, de a falevelek susogsa miatt nem is hallotta, hogy kiablunk neki. Szerencsre egy szinttban ment, nem vesztettnk emiatt szintet.

Kkl hegyek az r-krl
Visszaballagtunk a helyes tra, de nha nehz volt kvetni a jeleket. Egyszer pl le volt festve szrkre a jel a nyllal egytt, pont az elgazsban. Hogy mirt, rejtly volt szmunka. Viktork be is nztk, gy mgnk kerltek. A kk itt kerl egy jkort az erdben, felmegy az rdg-hegyre, majd az r-k fel veszi az irnyt. Maga a jelzs nem megy fel az r-kre, hanem alatta megy el, de mi Csabval felmentnk. Nem sok kitr a hromszg jelzsen, s a sziklaoromrl nagyon szp a kilts. Hasonl egybknt, mint a Tar-krl. Ahogy a cscson lltunk, hallottuk, ahogy alattunk 80 mterrel a tbbiek mennek az avarban. Ltni, nem lttuk ket, csak a levelek susogst hallottuk.

Lesbl tmad brazil focistk!
Az r-k-rten vrtak be minket, majd a Pes-k-kapu feletti szikln pihentnk mg egyet, evett, aki gy rezte, hogy ennie kell. J sok lejt kvetkezett a meztelen bkkfk kztt egszen a Cserepes-kig, ahol a barlangszllson volt a pecst. A pecstels s a krlnzs megint elvett pr percet, dl lett mire elrtk a Cserepes-k oldalban azt a helyet, ahova a trkp a szp kilts feliratot rakja. Igazbl a fennsk dli peremn haladtunk vgig egszen a Tar-kig, ahol szak fel vettk az irnyt, hogy Bnktnl lemenjnk rla.

A Kkes tmbje a Tar-krl
De elbb mg tkeltnk az serdn, majd meg kellett mszni a Tar-k meredlyt, ahol megint csak ettnk a szp kilts mell. Itt rtem el a 2. OKT-m legmagasabb pontjt, eddig mg nem voltam 950 mternl magasabban. Eddig nem tallkoztunk emberekkel, de itt rengetegen voltak, s ahogy mentnk Bnkt fel, csak jttek szembl egy csoman. Abbl az irnybl knnyen megkzelthet ez a hely, Bnkttl komoly szint sincs, nem gy, mint Blaptfalva fell. Sokan csak a kzeli aszfaltttl gyalogoltak, ott is sok autt lttunk.

A fennskon ismt lthatak voltak a fagy jelei. Dlutn kettkor csontig befagyott pocsolykat lttunk az aszfaltton, s volt olyan tbr, amelynek az alja ilyenkor mr rnykban volt. Olyan meredek az oldaluk s olyan mlyek, hogy a nap csak nagyon rvid ideig sti meg az als rszket, nem csoda, hogy jelents a hmrsklet-klnbsg a tbr alja s teteje kztt. Plne, ha egy erd le is rnykolja az egyik oldalon.

Lefel a levlrengetegben
Az j cipmben kezdtem rezni a talpamat, s nagyon vrtam, hogy vgre Bnktra rjnk. Most mr vilgos volt, hogy vilgosban nem fogunk hazarni. De Mlyinktl mr aszfalton megynk, az erdben nem kell lmpzni. Bnkton ismt blyegzs, kvzs-klzs, majd ennek kvetkezmnyeknt hatalmas bfgs, s indultunk is lefel. Meredekebben ereszkedtnk le, mint ahogy feljttnk a fennskra, emiatt rvidebb ideig is tartott az t ezen rsze. Viszont nagyon szp volt az erd a srga falevelekkel s a meredek vlgyekkel a lemen nap fnyben. A Ddesi-vrhoz nem mentnk ki. Nekem semmi kedvem nem volt azon a bazi meredek hegyoldalon lebotorklni a sttben. A vr alatt mg megmrtem a Vr-forrst, a tbbiek addig tovbbmentek, s csak Mlyinkn, a kocsmban rtem utol ket. Innen mr gyerekjtk volt, s jval hamarabb hazartnk, mint gondoltam. A biztonsg kedvrt msfl rt mondtam, hogy akkorra hozzk a kajt, de alig egy ra alatt a szllsra rtnk, pedig Ddestapolcsny ellenkez vgben volt.

***

Szarvask a vrbl
Alagt
Utols nap elkszntnk Csabitl, Szarvaskn viszont Gyz, mint meglepetsember csatlakozott a trhoz. Innen gyalogoltunk vissza Blaptfalvra, ahol letettk a kocsikat. Ez egy rvidke, alig 10 kilomteres tra volt, szemben a tegnapi 34 kilomterrel. Rgtn emelked jtt, a vrig is megvolt egy j szzmteres szint. Szerencsre sikerlt lefnykpezni az Egerbl Szilvsvradra tart buzenykt, ahogy Szarvask llomson megll, s elhalad a vr sziklja alatt. Ha gyorsabbak vagyunk, akkor a hegytetrl azt is lekaphattuk volna, ahogy bebjik az alagtba.

Gilitka kpolna
Sokig egy gerincen haladtunk, nha kicsit felfel, de csak a Gilitka-kpolnnl volt egy hosszabb lejt. 9 ve voltam itt utoljra, ahhoz kpest sokkal szebben nz ki ez a kis erdei kpolna. Teli volt a tl ell ide hzd katickkal. Amg a tbbiek ettek, megmrtem a Gilitka-forrst, st gival felmentnk az Antnia-forrsig is. Amg mrtem, ginak sikerlt egy muflont is lekapnia. n csak a htt lttam, mert a forrs lejjebb volt egy vzmossban, s a pH-rtkkel voltam elfoglalva. Utna aztn iszkolhattunk a tbbiek utn, mert jl le voltunk maradva, a Telekessy-vendghznl, a blyegzhelyen rtk utol ket. A rgi fzetekben mg vadszhznak van titullva, az jakban vendghzz lpett el. Itt a Kolacskovszky-forrst is meg akartam volna mrni, de nem folyt a csvn, hanem csak csordoglt a kvek alatt a vz. Volt egy leomlott WC is a forrs mellett, egy helybli szerint mg foly vz is volt benne. Kicsit furcsa volt ott, kzvetlenl a forrs felett a WC.

Fk mgtt a Bl-k sziluettje
A Bl-k alatt
Innen egy-kt kanyar az erdben a Bl-k alatt, s meg is rkeztnk az aptsghoz, ami november 1-tl zrva van. Sokan voltak pedig errefel a htvge miatt, lehet, hogy megrte volna nyitva hagyni. egy nagyon bviz forrs ered a templom mellett a romok kztt, a vzhozamot nem is tudtam megmrni a kis ednykmmel. mbr jval melegebb, mint az eddig mrt vizek (8 helyett 12 fokos, nem kell hforrsra gondolni). A faluig aszfaltt visz, a blyegzst mr elintztk reggel a cementgyri vastllomson.

Tovbbi kpek
A lersba be nem frt fotk