Keresstek a Cscsrajrs alkalmazst a Google Playen!
Forrstra a Gerecsben 33 (2011-12-11)
Tli forrstra a Gerecsben, Hossztv
Kaptrkvek 15 (2022. jnius 18.)
Hossz kihagys utn egy teljestmnytra a Bkk lbnl
Lepke 25 (2022. mjus 12.)
Lepke 40 teljestmnytra a Keszthelyi-hegysgben
OKT: Pilisszentlszl-Visegrd (2022. mjus 12.)
OKT: Pilisszentlszl-Visegrd
OKT: Pilisszentkereszt-Rozlia-tg (2022. mjus 12.)
OKT Pilisszentkereszt-Rozlia-tglagyr
AK: Kunfehrt-Zknyszk (2022. janur 26.)
Se h, se knikula, se porz homok - tli tra a Dl-Alfldn
DDK: Bozsok-Molnaszecsd (2022. janur 26.)
szi tra a DDK vasi szakaszn Zsfival s Vgnnyal
OKT: Szentbkklla-Badacsonytrdemic (2022. janur 26.)
Ess-havas tra a Balaton-felvidken az OKT tvonaln tanhegyekkel.
Kanizsa 30 (2021. oktber 24.)
Kanizsa 30 sokadszorra
Kevly 20 (2021. oktber 24.)
Tra a Kevlyek krl a ks nyri szeptember elejn

Brzsnyi kirnduls

Kirnduls
A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2007. februr 24.
Induls: 8.15 - Kirlyhza
rkezs: 16.20 - Kirlyhza
Rsztvevk: krichard, szabola
tvonal Kirlyhza - Nagy-Mna - Rzsa-forrs - Csvnyos - Pognyvr - Hollfszek - Kmor - Bugyih - Kirlyhza
Helyszn Brzsny
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Csvnyos - 936 mter
Borult, kds, hideg id. A nap csak pr perce sttt ki. Nha megersdtt a dlkeleti szl. Csapadk nem volt Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
jabb cscsvadszatra indultunk a kricharddal a Brzsnybe. A hegysg szaki rszn tallhat 7 magaslatot szerettk volna vgigjrni. A kinzett tra elg hossznak s nehznek grkezett, radsul mr reggel lthat volt, hogy a napot nem fogjuk srn ltni. Nem indultunk korn elvgre senki nem siettetett minket; egy kis disjeni kvlygs utn, 1/4 9 kor parkoltunk le Kirlyhzn.

A Tzkves_forrs_baloldali_kifolyja
Meteorolgiai lloms Kirlyhzn
Az els szakaszon fel kellett msznunk a Csvnyosra. A piros svon indultunk el. Jval hidegebb volt, mint remltk, mg szerencse hogy mindketten hoztunk magunkkal sapkt. A trkp szerint egybl itt is akadt egy forrs, de kiderlt, hogy az egy magnhz elkertett kertjben folydoglt. Szpen ki volt ptve a Mtys forrs, de a mrs elmaradt. Egy saras ton indultunk befel a vlgyben, a munkagpek ltal feltrt, sztbarmolt terepen igencsak nehzkes volt a jrs. Megtalltuk a Tzkves forrst s meg is mrtk nhny paramtert a vznek:).

Szerencsre a dagonyzs nem tartott sokig, nemsokra elg meredeken elindultunk felfel a Nagy-Mna-Brcre. Az egyik kisebb platn egy fbl kszlt, egszen friss emlkmvel tallkoztunk, amelynek a teteje alatt felfggeszett szlharang minden aprbb levegmozgsra lnk zenlsbe kezdett. Fura volt ilyet hallani itt az erdben, de mgis kellemesnek hatott.

Krichard_a_Nagy_Mnn
Vgig a gerincen
Lanksabb s meredekebb szakaszok vltottk egymst,s ahogy egyre magasabbra hgtunk fel a gerincen a szl is egyre jobban meglnklt. Itt fedeztk fel az els hvirgokat is. Mikor felrtnk a nylt gerincre, akkor ldottuk magunkat, hogy hoztunk sapkt, mert az ers dlkeleti szl 0 fok krnykn igencsak kellemetlenl hatott. Pr szz mter megttele utn rtnk fel a Nagy Mnra, de az idjrs gyorsan tovbbztt minket. Szp idben remek kilts lehet errefel, most is lttunk valamit a szomszdos, a minkkel prhuzamosan fut pognyvri gerincbl is. A Csvnyost felhk takartk el, de a gerinc k.jl nzett ki: mindkt irnyba meredeken szakadt lefel a hegy, csak egy keskeny svny vezetett elre.

Kd a fk kztt
A csvnyosi turistatvonal gcpont
Tovbbhaladtunk a Sasfszek brcen, majd Magosfa alatt becsatlakozott a zld sv jelzs is mellnk. Itt-ott mg talltunk egy kevs havat. Kzvetlen a Csvnyos alatt is jellt a trkp egy forrst, gy ide betrtnk, majd felhgtunk a mr jl ismert toronyhoz. A fkat vkonyan belepte a dr, a szl fjt. Bebjtunk a toronyba s ettnk ittunk.

A Pognyvrt vettk clba, s ide mindenkppen egy kis kitrt kellett tennnk. Szerencsre nem kellett sokat mennnk, hamar felrtnk a kt hatalmas bkkfa ltal kzrefogott turistaton a cscsra. Lefotztuk magunkat, majd indultunk is vissza a zld svhoz.
Pognyvr fel
Enyhn lejts terepen haladtunk tovbb kelet fel. A soron kvetkez hegy a Hollfszek volt. Nem szoktam turkra a legjobb trkpeket cipelni, most is egy rgebbi volt nlunk. Persze krtem tjolt a feherbtl, de hlye voltam s nem hasznltam. Pedig akkor rjhettnk volna, hogy az a fldt, amin elindultunk abszolt nem j. (Radsul az jabb trkpen mr szerepel:)). Kb 500 mter utn dbbentnk r hogy valami nem stimmel. Mg szerencse hogy nem mentnk el Kenyba s idben visszafordultunk.

Persze ezutn mr egybl megtalltuk a helyes utat. A cscshoz nem kellett sokat mennnk felfel, de mivel semmifle turista s egyb t sem vezetett fel, ezrt az erdn keresztl caplattunk fel a tetre. Innen mr ltszott a kvetkez pont, a Kmor is, de addig mg le kellett ereszkednnk a vlgybe. rkon bokron keresztl, nylegyenesen vgtunk t az erdn. A hegy keleti oldala elgg meredek s szerencse hogy nem nyron jttnk, mert a rengeteg szederbokor elgg megneheztette volna a lejutst. Miutn lejjebb rtnk knnyebb lett a jrs, de rengeteg sarj bortotta a ritks fk kztti talajt, amelyeken szintn nehezebben vergdtnk t. De vgre lejutottunk s pont a srga ngyzet jelzsnl rtk el a mutat.

Vadszles_a_Kirly-kti_brc_oldalban
Ott_megy_a_srga_sv
Felcaplattunk egy kisebb nyeregre ahonnan kelet fel, Disjenre nylt remek kilts. Ettnk egy keveset majd tovabbindultunk a srga svon. Ismt saras terepen haladtunk s aztn egsz jl eltvedtnk. Rossz irnyban kanyarodtunk el a Kun rten s a Kmor helyett a Kirly-kti brc dlnyugati oldalban ktttnk ki. Itt mr kezdett gyans lenni a dolog, tjoltunk, s most mr biztosak voltunk benne, hogy eltvedtnk. Minl hamarabb vissza kellett tallnunk a srga svra. Felmsztunk a brcre, majd ttalan utakon, vadcsapsokon bandukoltunk a turistt felttelezett irnyba. Az mr csak hab volt a tortn, hogy legalbb 6 kullancsot szedtnk le magunkrl:). De vgl csak megtalltuk azt a rohadt jelzst.

Itt ismt ettnk, kicsit elfradtam, azt hiszem az eltveds, a kudarc megtriplzta fradtsgomat. Nemsokra ismt rendbe jttem s indultunk is tovbb. Innen mr nem volt nehz kvetni a srgt. Az svny a Brzsny egyik legkeletibb szak-dl irnytottsg gerincn halad vgig s ennek ksznheten remek kilts nylik a Disjenre, a jeni tra, illetve a Cserht irnyba. Itt is rengeteg hvirgot lttunk, a fehr virgok tmegesen boritottk a talajt.

Jellegfa
Gomba
A Bugyihn
Nemsokra lertnk a hegyrl s a srga sv - kk ngyzet keresztezdsben dntennk kellett arrl hogyan tovbb. Htra volt mg a Karajs s a jval messzebb tallhat Kkapu, illetve a Bugyih is. Arnylag ks volt mr, s vglis gy dntttnk, kihagyjuk a kt szakabbi cscsot. A Bugyih Kirlyhza fel tba esett gy oda mindenkppen felmentnk. Szerencsre alig pr mtert kellett felfel kaptatnunk; a srga sv vgig szintben, 600 mter krl haladt. A Bugyihra nagyon nehezen mentem fel. A fene se tudja mirt, de irtra kivoltam. Persze kaja s pia utn minden rendbe jtt, de akkor is zavar, hogy ennyire elfradtam.

Innen mr csak kt kilomter volt htra, amit hamar letudtunk s fl t krl mr indultunk is haza.

Zld zna
Tbbek kztt ezekkel a nvnyekkel tallkoztunk a trn (Az itt lthat nvnyekrl mg tbb kp tallhat azon az oldalon, ahol a trk, kirndulsok sorn fotzott nvnyeket gyjtttk ssze: Pr nvny Magyarorszg s a krnyez orszgok flrjbl)