Budaörsi Kopárok 10
(2014-04-05)
Újabb rövid teljesítménytúra a Budai-hegységben.

Rax

Honlapra került:2011. november 10. A leírást készítette: bea
Idõpont: 2011. szeptember 10.
Indulás: Hinternasswald
Érkezés: Preiner Gscheid
Résztvevõk: bea, Gyuri
ÚtvonalHinternasswald –> Habsburghaus –> Karl-Ludwig-Haus –> Preiner Gscheid
HelyszínAusztria
Anticiklon centrum helyzet annak minden elõnyével. Európa idôjárása
Házikó a réten
Út a hegyek közé
3 évvel ezelõtti emlékezetes debütáló osztrák túrám a Raxon volt, s az idei szezont is ezzel zártuk.

A busz Hinternasswald parkolójánál rakott ki bennünket, s rövid, aszfaltos szakasz után azonnal nekiveselkedtünk a zaftos hegynek, hogy 1 km alatt 800 métert emelkedjünk. Gyurival már az elején beálltunk a saját tempónkra, ez kifizetõdõnek bizonyult, így gond és megtorpanások nélkül haladtunk. A szakasz vége felé már kapaszkodós, drótköteles részek is elõkerültek, s hátra-hátra pillantva lenyûgözõ látványt nyújtottak a környezõ hegyek, völgyben megbúvó faházak.

Tájkép hegyekkel.
A fenti síkot elérve megpihentünk a napmelengette tisztáson, majd jó darabig tócsákat kerülgettünk, málnát szedegettünk. Lassan újra visszaköszönt a törpefenyõk csoportja, ezzel az újabb 200 m szint, melyet kacskaringósan, kissé eltépázva tettem meg az 1785 m-en fekvõ Habsburghausig.

Kápolna
A hüttétõl elképesztõ kilátás nyílt, nehéz szívvel indultam el a szemközti hegyrõl csábítgató hüttéhez, csúcshoz. Mindenestre egy óra elteltével a Karl-Ludwig-Haus elõtti fûben terültünk el. Gyurival úgy döntöttünk, hogy most nem megyünk fel a Heukuppéra, inkább elsétálunk a közeli kápolnáig, fényképezgetünk. Utóbbi elmaradt, ugyanis a kápolnától visszafele egy hatalmas felhõbe kerültünk, mely a házat is homályba veszejtette; de amíg a többiekre vártunk, jóízûen lecsúsztattunk 1-1 palacsintás erõlevest.

Lefelé a kacskaringós, kavicsos úton lépkedtünk, s a cirkusz-völgybe érve legelõ tehenek kisebb csapata színesítette az alpesi csendéletet.

Innen már csak egy sóhajtásnyi lejtõ várt ránk a parkolóig.

Pompás egy túra volt, pompás egy társasággal.