Királyrét 20
(2008-05-03)
2008.06.13 Egy vonatos kirándulásnak is beillô teljesítménytúra a Börzsönyben. Királyrét 20.

Szobi Szuszogós 25

Honlapra került:2012. szeptember 28. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2012. augusztus 25.
Indulás: 09:30 Szob
Érkezés: 16:15 Szob
Résztvevõk: feherb, krichard
ÚtvonalSzob -> Márianosztra -> Kopasz-hegy -> Nagyirtás -> Márianoszta -> Szob
HelyszínBörzsöny
Krichard tehenei
Forrásnézés
Az augusztus végi kánikula utolsó napján mentünk el kricharddal kettesben a Börzsönybe erre a teljesítménytúrára. Mivel elõzõ nap késõ estig társasoztunk, nem akartunk nagyon korán indulni. 8-tól lehetett indulni, mi 9-re értünk oda. Meglepetésre elég sokan vártak, mintha még el sem indult volna a túra. No, sebaj, addig megkerestem a kisvasutas ládát, és elmentünk az Ipoly-hídhoz, amin sikerült egy Gigantos tehervonatot is lefotózni. Visszaérve, csak annyi plusz infót tudtunk meg, hogy a túra elmarad, mert a rendezõt baleset érte.

Márianosztrai kilátás
Mosakodás
Mivel a szervezõk felrakták az itinert a túra honlapjára, krichard letöltötte oksitelcsire, és az alapján elindultunk Márianosztrára. Sokat kellett felfelé menni, ráadásul jórészt erdõ nélküli helyen. Mivel nincs teljesítménytúra, szintidõ sem, ezért tettünk pár kitérõt mindenféle geoládához. Elõször a márianosztrai kisvasút állomásához, majd a Kálváriához, végül a Kopasz-hegyre a falu felett. Ez utóbbi olyan volt, mintha valami csúcsot másztunk volna meg az Alpokban, csak hamarabb véget ért, és nem volt hó a tetején. Csak fasza kilátás a Dunára meg a falura. Észak felé meg a Só-hegyre, amire krichard meg is jegyezte, hogy még jó, hogy nem oda kell felmenni, mert az durvábban néz ki. Aztán kiderült, hogy mégis fel kell menni, sõt az azt követõre is :) És csak utána érünk el Nagyirtásra.

A Kopasz-hegy tetején
Csúcskép
Innen igazi erdõben mentünk hosszú kilométereken át. Viszont, ha esetleg mégiscsak komolyan vesszük a szintidõt a kitérõk ellenére, akkor igen csak bele kell húznunk. Most már nem álltunk meg sehol, csak végigmentünk a völgyön, Márianosztrán megmosakodtunk és vettünk vizet a kútból, majd ugyanazon az úton, ahol jöttünk, visszamentünk Szobra. Az utolsó 7 km volt a legnehezebb. Sok volt a napos szakasz, és a talpam is eléggé fájt már. Nem szeretek ilyen nagyon melegben túrázni. Még szerencse, hogy nem a Pilisi trapp 40 km-ét választottuk, abba biztos beledöglöttem volna.

A túra másnapján a rendezõ szervezet honlapján már az az információ volt kint, hogy a fõrendezõ meghalt egy biciklis baleset következtében.