Keressétek a Csúcsrajárás alkalmazást a Google Playen!
Keressétek a Csúcsrajárás alkalmazást a Google Playen!
Túráink közül
Kanizsa 50
(2009-09-26)
Pontõrködés és seprés a Kanizsa 50 túrán
Mostanában
Adrspasske skály
(2024. október 12.)
Csehországi túra a kõvé vált óriások között
Lucní hora
(2024. október 12.)
Tavaszi - nyomokban téli - kirándulás az Óriás-hegységben
Elba-forrás
(2024. október 12.)
Megpróbáltuk felkutatni az Elba forrását a hó alatt, de ratrakkal kellett volna jönnünk
Dendeocse mászás
(2024. október 11.)
Újra a dendeocsén, de most már fel is mentünk a tetejére
Boncsos-tetõ
(2024. október 10.)
Nyári körtúra a Balaton-felvidéken a Boncsos-tetõ körül
Oberrothorn
(2024. október 10.)
Matterhorn-bámulós túra a Valais-i Alpokban
AK: Kismarja-Berettyóújfalu
(2024. október 10.)
Ide se jövök többet!
Répáshuta kirándulás
(2024. február 13.)
Õszi kirándulás a Déli-Bükkben Répáshuta környékén
Lillafüred kirándulás
(2024. február 13.)
Körtúra Lillafüred-Felsõhámor környékén barlangokkal, forrásokkal, kilátókkal.
Kasprowy Wierch
(2024. január 30.)
Nyári túra a Lengyel-Tátrában a Gáspár-csúcsra

Balatoni Kék Téli 30

Teljesítménytúra
Honlapra került:2014. április 14. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2014. február 16.
Indulás: 08:15 Pétfürdõ
Érkezés: 15:30 Balatonalmádi
Résztvevõk: Égszínkék, feherb, Kati, Via, Viktor
Túraparaméterek
A túra hossza30 km
Szintkülönbség460 m
ÚtvonalPétfürdõ -> Királyszentistván -> Litér -> Balatonalmádi
Szintidõ7 ora
HelyszínBalaton-felvidék
Idõjárás
Változóan felhõs csapadék nélkül. Európa idôjárása
Magyarázat a térképhez
Azért mentünk el erre a túrára, mert érdekelt a Balaton-felvidéki kék túra is, és ezzel el tudtuk kezdeni azt is. Az, hogy a rajt és a cél nem ugyanott volt, igényelt némi szervezést, de a MÁV igénybevételével meg lehetett oldani a feladatot.

Pétfürdõ, Csónakázó tó
Almádi, platánsor
Kicsit késõn indították az embereket, a vonat érkezése után még 45 percet kellett várni a rajt nyitására, ami a sportpályán volt. Ez pont elég volt arra, hogy megkeressük a Csónakázó tó melletti ládát, és körlnézzünk kicsit a tó körül. A túrázni vágyók már ott toporogtak a rajtnál, volt is sorbanállás. Szerencsére nekem nem kellett, elvoltam a kutyával addig kint. Gondoltam én. A többiek sajnos beleegyeztek abba, hogy ötünkre egy itiner legyen, amit kicsit nehezményeztem, és újra sorba álltam egy saját bejáratúért. Amikor megkaptam, indulhattunk, öröm vót é bódottá.

Patak a rajt mellett
Elhúztunk a 0-ás kilométerkõ mellett, majd a város széli kis utcákon felkapaszkodtunk a városszéli dombokra. Szép kilátást nyújtott a közelben lévõ hõerõmû. A táj amolyan Balaton-felvidéki jellegû kevés erdõvel, sok legelõszerû képzõdménnyel, a háttérben pedig lassan egyre többször és egyre közelebbrõl lehetett megpillantani a Balatont.

Kilátás az erõmûre
A túra igazából nem a 100 %-ig a kék jelzésen haladt. Többször letért róla, fõleg olyan helyeken, ahol valami kilátás is volt. Ezeken a helyeken szalagozás segítette a tájékozódást. Egyszer ládázás miatt hagytuk el a kéket, tulajdonképpen azzal párhuzamosan haladtunk, csak nem lent a völgyben, hanem fent a hegygerincen. Elõbb Királyszentistvánon, majd Litéren volt ellenõrzõ pont. Elõbbi helyen mandarin, utóbbin lángos várt minket. A lángossal szerencsénk volt, mert nem kellett várni, de az utánunk jövõknek el kellett ott lenni egy ideig, ha enni akartak. Litér a kéktúrán is ellenõrzõ pont volt, abba az igazolófüzetbe is kellett volna bélyegezni, de semmit nem találtunk nyitva. Igaz, nem is nagyon törtük magunkat érte. A túra mesebélyegzõjét nyomtuk bele, aztán vagy elfogadják vagy nem.

A bazárt vasútvonal
Séd patak
Nem volt sok idõnk. A szintidõbõl ugyan lett volna még, de a vonatot azért el kellett érni, mert 2 óránként jár a téli szezonban. Hosszabb erdõs szakasz következett, fõleg fenyvesben haladtunk, ahol a magaslatokon a fák közül megint elõ-elõbukkant a Balcsi. A következõ lakott rész, ami feltûnt, már Almádi volt. De a célig még kellett tenni egy vargabetût a Malomvölgy felé. Mire ideértünk, már eltúnt a bólyáról a zsírkréta. A célig még sokat kellett aszfalton menni, ami nem igazán tett jót a talpamnak. Ez az új bakancs sem olyan, amiben szeretni fogom a túrák végén az aszfaltos szakaszokat. Jobban elfáradtam ezen a 30 km-en, mint ahogy az illett volna.