Hochstul
(2007-06-02)
2007.07.02 A tavalyi kudarc után ismét megpróbáltunk felmenni a Karawankák legmagasabb pontjára, a Hochstulra.A beszámolóból kiderül vajon sikerült-e.

Zöldes

Honlapra került:2015. november 11. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2015. szeptember 1.
Indulás: 09:00 - Semmering
Érkezés: 13:40 - Semmering
Résztvevõk: feherb, juhi, krichard, szabola, Vagány
ÚtvonalSemmering -> Hirschenkogel -> Erzkogel -> Sonnwendstein ->Semmering
HelyszínOsztrák Alpok
Legmagasabb tengerszint feletti magasságSonnwendstein - 1523 m
A Semmeringen van egy hegy, amire egy csomó antennát tettek. Amikor elõször kirándultunk erre, akkor elneveztük Zöldesnek, mivel a Kékesen is van TV-torony, de az a név már foglalt. Ez olyasmi elnevezés, mint a dendeócse, csak egy fokkal több értelme van.

Aki eddig nem dobta volna ki a monitort az ablakon, az nyugodtan továbbolvashatja a leirást.

Átkelés a libegõ alatt
Nekivágtunk egy 10 éves turistatérképpel ennek a hegynek. De nem direktbe mentünk fel, hanem körbe, érintve egy kilátót. A Semmering cityben lévõ körforgalomtól nem messze álltunk meg, és a Hirschenkogel volt az elsõ célpont. Elõször autóval is járható széles úton mentünk, majd az Erzherzog Johann Steigen, ami egy szerpentinezõ utacska a nagy fenyõfák között. Két erdõrészlet között találtam egy jó kövér négylevelû lóherét, amit el is tettem a fényképezõs táskámba, Pár nap múlva már nem volt olyan kövér, kiszáradt, aztán el is hagytam valahol, a következõ túrán már nem volt meg.

Kilátó a Hirschenkogel-en
Kép a kilátóból
Szabola kivételével felmentünk hárman a kilátóba. Vágány is nekilendült, aztán egyre csökkent a lelkesedése, ahogy le-lenézett. A tetõn már mindenáron le akart jönni, én viszont fotózni akartam körbe. Fél szemmel mindig õt kellett figyelni, nehogy csak úgy lemenjen. Márpedig volt mit fotózni. Pont szemben volt a Rax, kicsit odébb a Schneeberg, de másik irányba az összes hegy látszódott, ahol az elmúlt napokban voltunk. Még a Fischbach környéki szélerõmûvek is. És nem mellesleg pont irányban voltak Semmering Bahnhof vágányai, ahol még a railjet is megáll.

Viadukt Schottwien felett
Átjutni a Zöldesre nem légvonalban célszerû megtenni, mert akkor jó sok hupli kerülne az ember elé. Kis kerülõvel a szintvesztés minimalizálható, ráadásul a fák nélküli gerincen végig fasza a kilátás az egész Semmeringre. Elõször az Erzkogel nevû csúcsot érintettük, majd felértünk végre-valahára a Zöldesre, polgári nevén Sonnwendstein-re, ahol elõször is a kajáldába ültünk be. A 4 fél literes almdudler + az ugyanennyi topfenstrudel elég húzós összegbe került, de ilyen jó strudelt nem ettem még.

Kis kitérõt tettünk még a kozeli kilátópontra, és elindultunk lefelé a parkoló felé elég durván szerpentinezõ úton.