Keresstek a Cscsrajrs alkalmazst a Google Playen!
Kreuzjoch (2016-08-06)
Tra a felhben - Kreuzjoch, Tirol
Rockenbauer Pl emlktra (2022. december 10.)
Ezttal a nappali Rockenbauer trn volt blyaszeds
Mittagskogel (2022. november 16.)
jra a Mittagskogelen, ezttal nyron, hmentesen.
Wrthersee kerls (2022. november 16.)
Biciklitra Karintiban, Wrthi-t kerls
Dobratsch (2022. november 16.)
Eskszm, hogy soha tbb nem rom le, hogy Dobratsch
Rax (2022. augusztus 20.)
Rax?Rakok!
Fehr t (2022. jlius 7.)
Kvziszoksos jvi kirnduls 2022-ben a Budai-hegysgben
Thry Gyrgy Emlktra (2022. jlius 7.)
Thury Emlktra sokadjra, egyedl, kt nagy es kztt
Karancs-Medves 35 (2022. jlius 7.)
jra teljestmnytra a Karancs-Medvesen, most kettesben Vgnnyal
Olajos krt - 30 (2022. jlius 7.)
Harmadjra az Olajos krton

t az ismeretlenbe

Teljestmnytra
A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2009. mjus 9.
Induls: 08.45. Kszeg
rkezs: 14.10. Kszeg
Rsztvevk: feherb, krichard
tvonal Kszeg -> rdgrok -> Szlasi bunker -> Tbor-hegy -> Kendig ->Titkos bunker -> Apostolok fja -> Gyilkos-szikla -> Kalapos-k -> Velem -> Cseke-forrs -> Ck -> Kszeg
Szintid 9 ora
Helyszn Kszegi-hegysg
Tbbszr ersen megnvekv gomolyfelhzet. Csapadk nem volt. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Vr
A Kszegi-hegysg az egyik kedvenc helyem Magyarorszgon, de nem sokszor voltam ott kirndulni. Igazbl csak az rottk trk idejn mentem el oda. Ez a tra pont kapra jtt, hogy j dolgokat lssak, mivel olyan helyekre vitt el, amelyek nem annyira ismertek, de szpek, vagy rdekesek. Szndkosan kimaradtak az olyan nevezetessgek, mint a Htforrs vagy az rott-k.

Mr az elejn jelzetlen ton mentnk fel a hegyoldalba az rdg-rkon keresztl. Az rok bejratnl van a Kincs villa, amelynek faln az itiner szerint Magyarorszg legrgebbi turistajelzse van. Igaz, mr elg ttt-kopott llapotban. Az rokban jtt velnk szembe egy lny, aki vatossgra intett minket, mert neki belellt egy szzas szeg a talpba, s ment vissza tetanuszoltsra. Mondjuk az tnyleg gzos volt, hogy egy-kt helyen sitten kellett thaladni felfel az rokban.

Az rdgrokbl kijutva tmentnk a msik vlgybe, ahol a kk kereszt turistajelzs halad felfel, ezen mentnk mi is a Szlasi bunkerig. Itt igazbl nem volt semmi ltnival, csak egy lezrt fahz volt, rajta telefonszmmal, meg tle nem messze egy krbekertett lyuk. Nem lehetett kzel menni hozz. Eddig vgig felfel jttnk, j sok szintet lekzdttnk mr. Most nagyjbl szintben haladtunk, elmentnk a Htforrs s az hz-tet kztt a szintton, majd felkapaszkodtunk a Tbor-hegyre. Szerencsre a rendezk nem a cscsra tettk az ellenrz pontot, ahonnan a fk miatt nem ltni semmit, hanem kicsivel lejjebb, ahonnan viszont a Lkai vrra s a Schneebergre volt j rlts. Ausztriban 2000 m-en mg havasak a hegycscsok.

Visszatrtnk a nyeregbe, s jelzetlen ton haladtunk dl fel. Sajnos a Szikla-forrs is kimaradt az tbl, s br nem volt messze, s bven idben is voltunk, nem mentem le hozz. Krichard nem volt valami jl, fjt a torka. Nla ez azt jelenti, hogy kurvra nincs kedve semmihez, plne a trhoz. Most is vgig azt mondogatta, hogy milyen j lenne otthon aludni. Amikor bevett egy algopirint, akkor kicsit rendbe jtt. Ezutn sem volt kedve az egszhez, de legalbb nemcsak vonszolta magt, hanem normlis tempban tudott jnni.

Sznget kt
A Kendigre felmszva elszr nem rtettem, hogy ez a hely milyen rejtett rtket kpvisel, hiszen csak egy antenna van a tetejn. Megkerlve az pletet viszont rendkvl fasza panorma trult elnk, fleg mert kivgtk az erdt is alattunk. Sajnos a panormakpet elcsesztem. Innen egy kpsre volt a msodik pont, a Titkos bunker nev, ami megintcsak az itiner szerint, nem Szlasi bunkere volt, hanem rgen kutakat akartak ide frni, de nem talltak vizet mg 30 m-es mlysgben sem. Itt elmentem ldzni, addig krichard aludt egyet. Arra bredt, hogy egy trz megkrdezte tle, hogy jl van-e, s egy kutya megnyalta az orrt. Szerencsjre lve aludt, mert klnben mg rohamhelikoptert is hvtak volna hozz. De azt mondta, hogy nagyon jl esett neki, ez a 3,5 perces alvs.

Hatrsv
A Hrmann-forrsig, pontosabban a forrs melletti parkolig ballagtunk felfel, onnan ismt szintben mentnk, s egy meredek lejt utn rtk el az Apostolok fjt. Innen ugyanezen a hegyoldalon kellett felmenni ugyanarra az tra, csak kicsit arrbb. A mr emltett szintton kanyarogtunk, immr a Dl-Dunntli Kktra tvonaln, de nem ezen mentnk le a hegyrl. (Igazbl az rott-k oldalban voltunk.) Felmentnk az orszghatrra, a Gyilkos-sziklhoz, ahol lltlag valaki meghalt, amikor a zldhatron akart itt tkelni. Mi a hatrvonalon mentnk az M s betvel jelzett kveket kvetve egszen addig, amg el nem rtk a Stt-vlgyet. Innen mr ismt a kk jelzsen haladtunk, egy enyhe emelkedvel a Kalapos-kig. Itt megint ldztam, de nem lett meg az a nyavalys lda. Pedig benztem minden sziklaregbe, de mindenhonnan csak sznyogok mlttek kifel.

A Kalapos-knl
Az rottk trk a kk hromszg jelzsen jnnek ide fel Bozsok fell. Mindig is kivncsi voltam, hogy vajon a piros hromszg jelzs, ami a msik oldaln jn fel a hegynek, hova lyukad ki. A trkpemen ugyanis nem szerepel. Ht most megtudtam, ugyanis arra mentnk le. Egy elg durva lejtvel ri el a Stt-vlgy als szakaszt, majd Velem fel fordul. Ltszott, hogy krichard szarul van, ugyanis rohanni szokott lefel az ilyen lejtkn. Most csak mgttem cammogott.

Cdrus
Velemben nem volt pecstelhely, csak ittunk egyet egy ktbl. Megintcsak jelzetlen ton mentnk fel a Cseke-forrsig, s a vdett cdrustl nem messze megkaptuk az utols pecstnket. Innen Ckon s a Pognyokon t mentnk be Kszegre ugyanazon az tvonalon, ahol az rottk 35 is ber a vrosba. A vgn szinte idegestett a nagy meleg, pedig mg messze nem volt 30 fok sem. Mi lesz gy nyron, egyre kevsb brom a meleget. Lehet, hogy regszem, pedig mg csak ... Basszus!!!

A vr kls oldala
A tra els rendezs volt, tbb helyen volt innival, hzi mlnaszrp s hzilekvr is. s nem kerlt sokba a nevezsi dj, alig volt drgbb, mint a "Hol a kvetkez?". A fordulpontoknl ki volt nyilazva az tvonal, mg ott is, ahol volt turistajelzs. eltvedni nem lehetett.

A terv az volt, hogy ezutn hazafel megllunk a Somlnl, s megcsinljuk a Soml 15 jszakai trt, de krichard ebbl mr nem krt. Inkbb fellt egy vonatra Szombathelyen, s hazavonatozott. n mentem egyedl, s Somlvsrhelyen tallkoztam krichard tesjval, uncsitesjval s kt haverjukkal, s velk mentem vgig azon a trn, de az mr egy msik lers.