Keresstek a Cscsrajrs alkalmazst a Google Playen!
Budai Csaldi 8 (2015-05-09)
jabb gyerkcs tekergs ezttal a Budai-hegysgben.
Szent Lrinc-flsziget (2023. mjus 7.)
Fel a Csvnyosra (2023. mjus 1.)
jra felmentnk a Csvira, s idn is sikerlt ezt havas krlmnyek kztt megtenni
Levada do Caldeirao Verde (2023. mjus 1.)
Madeira I - Levada do Caldeirão Verde
Bkki Forrsok 15 (2023. prilis 17.)
15 v utn jra a Bkki Forrsok trn
Meteor Maraton (2023. prilis 2.)
szi 40-es tra a Budai-hegysgben
Komlska kirnduls (2023. prilis 2.)
Lassan szoksoss vl szi kirnduls a Zemplnben
rottk kirnduls (2023. prilis 2.)
Inverzis kirnduls a Kszegi-hegysgben
Bazaltutca kirnduls (2023. prilis 2.)
Bazaltutca, Zala megye csodja
OKT: Trkmez-Nagymaros (2023. prilis 2.)
Rvid kktrzs a Brzsnyben, egy hinyz szakaszt ptolva
Rockenbauer Pl emlktra (2022. december 10.)
Ezttal a nappali Rockenbauer trn volt blyaszeds

Bakonyi Barangols 45

Teljestmnytra
Honlapra kerlt:2009. november 16. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2009. oktber 10.
Induls: 08.00 Zirc
rkezs: 16.10 Zirc
Rsztvevk: bea, feherb
Mskor is voltunk mr ezen a trn 2014
tvonal Zirc -> Zoltay-forrs -> Szurdok -> Bakonybl -> Gerence-vlgy -> Kris-hegy -> Szpalmapuszta -> Plihls -> Tndrmajor -> Zirc
Szintid 12 ora
Helyszn szaki-Bakony
Legmagasabb tengerszint feletti magassg 709 m - Kris-hegy
Eleinte borult, inudls eltt zpor is elfordult. Dlutn felszakadozott a felhzet, pr rra a nap is kisttt. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Nem sok jval kecsegtetett az idjrs, hiszen vgig borult, csapadkos idre szmtottam. Aztn az elrejelzs borult, szerencsre. Odafel a kocsiban elkapott egy rvid zpor, s a csapadknak arra a napra ennyi is volt. St, a nap vgre mg a nap is kisttt.

Zoltay-forrs
Pontban nyolckor indultunk Zircbl, tmentnk a buszmegll melletti parkon, ahol lefotztam a 0. kilomterkvet most mr digitlis formban is megvan. Zirc Magyarorszg legmagasabban fekv vrosa, de a belvrosbl gy is felfel indultunk el. A vrosbl kirve kis svnyeken kanyarogtunk, az erd inkbb a Balaton-felvidket idzte, mint a Bakony nagy erdsgeit. Volt pr cseles kanyar, de jk voltak a jelzsek, nem tvesztettk el az utat. Nemsokkal az els ellenrz pont eltt, a Zoltay-forrsnl trtnk be egy nagyobb, olyan igazi bakonyos erdbe. A forrst termszetesen megmrtk.

Szurdok
A Nagy-Som-hegy oldalban mentnk el, az erd szln. Csak ksbb vettk szre, hogy a kijellt turistat velnk prhuzamosan, az erdben kanyarog. Betrtnk ht az erdbe. Rvidesen megjenet melletnk a Zirc-Bakonybl orszgt, de aszfalton csak annyit kellett menni, amg tmentnk rajta. Itt nehz volt kvetni a jeleket, csak toronyirnt mentnk a mezn, majd megrkeztnk a Szurdokhoz, a msodik pontra. Itt vette szre Bea, hogy a trabotja kilyukasztotta az izomkrmet (valami fehr, nem tl j szag krm), s az sszekente a tskja belsejt. Szerencsre a vacsorja nem lett krmes. Miutn kimostuk a tskjt, n pedig tlltem, hogy rmzuhant a pontrket vd ponyvt tart fahasb, belevetettk magunkat a szurdokba. Ez olyasmi, mint ami Pilisszentkereszt mellett van, csak nem olyan ltogatott, tvol van midnentl, ennlfogva teherautgumik s akkumultorok sincsenek benne. Nhol a patakmederben kellett menni.

Szraz forrs
Innen kirve volt nmi tancstalansg, de megtalltuk a helyes utat. Tbb, kisebb hegyet hgtunk meg, majd a msik oldalon elbukkanva az erdbl megpillantottuk a Kris-hegyet, illetve a rajta lv radarlloms fehr kupoljt. De most mg nem arra mentnk, hanem pont ellenkez irnyba, a Szentkt fel, majd pontban dlben befutottunk Bakonyblbe. Kis sznet kvetkezett kolbszzablssal s teaivssal.

Fa
A Gerence-patak vlgyben mentnk felfel egy pihenig. Viszonylag laza t volt, svnynk a patak mellett kanyargott, hol lement a partra, hol kicsit feljebb a hegyoldalba. Az igazn meredek rsz csak most jtt: fel kellett menni a Kris-hegyre. Elsre az Odvask-barlangoz vezet lpcskn robogtunk fel. Bea ell, n mgtte. Mr azt hittem, hogy kikpm a tdmet, meg csak rohant felfel. A barlanghoz rve azrt kiderlt, hogy neki is durvk voltak a lpcsk. Viszont elfelejtette megszmolni ket!

Odvask-barlang
A lpcssoron rvid id alatt 100 m-t gyrtnk le. Egy kicsit lazthattunk, mert lazult a terep, majd lassan ismt tment emelkedbe, ami viszont mr a cscsig tartott. Tbbszr kereszteztk a villanyvezetk nyladkt, minden alkalommal lthattuk a hegytetn ll risi, fehr golflabdt, s mindig egyre kzelebbrl. A cscson kicsit kiltztunk. Most voltam itt letemben harmadszor, de normlis kiltsban mg nem volt rszem. Most is prs volt a leveg.

A hegy aljban lv Bdn-ktnl volt a frisstpont. Pont jkor. A kt nem volt valami bizalomgerjeszt: egy ktgyr, benne poshadt vz, nem tl kellemes illat a krnyezetben. Ebbl teht nem ittunk. Viszont a zsroskenyrtl erre kapva folytattuk utunkat, amit majdnem el is tsveztettnk, de mg idejben, 15 msodperc elteltvel korrigltunk is.

Szpalmapuszta
Tavacska Szpalmapusztn
Szpalmapusztn kaptunk egy szp almt, miutn tkeltnk a lovas szlloda kertjn. Nem gondoltam volna, de a tra legkellemetlenebb rsze kvetkezett. Elszr is, egy erdei nyladkban mentnk egyenesen felfel. Nem volt meredek, de hossz volt, s nagyon kellemetlenl emelkedett. Majd egy brutlis lejt zaklatta Bea trde kalcst, a vgn meg aszfaltt jtt, abbl is vagy 5-6 km. De Plihlson mr arra gondoltunk, hogy a kvetkez emelked - ami majd Tndrmajorba vezet fel - lesz az utols. Innen mr a vros temploma is ltszdott, s vilgosan lehetett ltni, hogy jval magasabban vagyink, mint a torony magassga. Kezdett sttedni, amikor bertnk a clba, ha az 55-sre mentnk volna, ahogy elsre terveztk, taln a lmpa is kellett volna. De ez a 45 most elg volt, klnben is Benak ez is rekord volt ismt.