Mixnitz
Beáék osztrák túrája a Medveölõ-szurdokban, Stájerországban

A Gyermekvasút nyomában - éjszakai

Honlapra került:2014. február 4. A leírást készítette: bea
Idõpont: 2013. augusztus 19.
Indulás: Hüvösvölgy
Érkezés: Széchenyi-hegy
Résztvevõk: + 1 fõ, bea
Máskor is voltunk már ezen a túrán 2008
ÚtvonalGyermekvasutas otthon -> Hûvösvölgy állomás -> Fazekas-hegy -> Nagyrét -> Hárs-hegy áll. -> Kis-Hárs-hegyi kilátó -> Kaán Károly kilátó -> Szépjuhászné áll. -> Erzsébet kilátó -> János-hegy áll. -> Makkosmária -> Virágvölgy áll. -> Disznófõ -> Csillebérc áll. -> Normafa mh. -> Kápolna -> Széchenyi-emlék -> Széchenyi-hegy áll.
HelyszínBudai-hegység
Változóan felhõs, csapadékmentes Európa idôjárása
Az augusztus 20-i ünnepség kapcsán szóba került a Gyermekvasút, ugyanis egyik kolléganõm mesélte, hogy 1-2 éve férjeurával az anno úttörõvasútként ismertté vált utazási alkalmatosságról nézték a tüzijátékot. Ekkor született meg az ötlet, hogy másodmagammal részt vegyünk az éjszakai teljesítménytúrán "a Gyermekvasút nyomában".

A túra vasutas részét elõrehoztuk, ugyanis Széchenyi-hegyen raktuk le a kocsit. A regisztrációs jegyeket kiváltva egymást kísértük a 6 év alatti gyermekek részére érvényes jeggyel.

Vonat
Hûvösvölgyben döbbenten tapasztaltuk a kígyózó sort, ahol a rutinos túrázók mellett iskolás, alkalmi, haveri összeverõdések egyaránt képviseltették magukat. Némi sorbanállás után nekiveselkedtünk a kijelölt útvonalnak. Néhány méter megtételét követõen a Gyermekvasút múzeumánál pecsételtettünk és még világosban a Fazekas-hegy után a Nagytétényi átvágva a Hárs-hegyi állomást éríntettük. Egész jó ütemben kászálódtunk fel s Kis-Hárs-hegyi és a Kaán kilátóhoz, majd Szépjuhásznénál frissítettünk magunkon. Reménykedtünk, hogy a János-hegyi Erzsébet kilátóról gyönyörködhetünk az esti pesti panorámában, a kilátó azonban sajnálatos mód zárva volt. Lefelé a futószõnyegen andalogtunk le, a gyökerekkel átszõtt természetes lépcsõket világosra tartogattuk. A Libegõ felsõ végállomásának érintésével jutottunk Makkosmáriáig, meg a templomig, végül Disznófõig (utóbbi érdekessége, hogy egy vadkanfejbõl csordogál a víz - ezt nem tudom támasztani, hiszen a fény és tömegviszonyok miatt nem láttam).
Innen a népszerû kirándulóhelyeket látogattunk meg, Csillebércet, Normafát. Utóbbinál egy "fantasztikus négyessel" összeverõdve mutattuk a helyes utat. Saját elmondásuk alapján nem hogy rövidítették, épphogy hosszabbították az elõírt útvonalon.

Jegyek
A célfelé menet találkoztunk egy helybelivel, aki ölebe társaságában épp hazafelé tartott (idõben éjfél után járunk...), jócskán meglepõdött a népes seregleten. Elbúcsúzva tõle kemény emelkedõ következett a TV-torony magasságáig. Felérve a kisebb tisztázta, már csak a czél volt hátra.
Miután megkaptuk a teljesítésért járó elismerést, bepakoltuk magunkat a kocsiba és jólesõ érzéssel, no meg a túrával a hátunk mögött felberregtettük a motrot...