Keressétek a Csúcsrajárás alkalmazást a Google Playen!
Keressétek a Csúcsrajárás alkalmazást a Google Playen!
Túráink közül
Kevély körüli kevergés
(2009-04-26)
2009.04.27 Egy vasárnapi kavargás a Kevélyek körül napsütéses idôben. A beszámló.
Mostanában
Adrspasske skály
(2024. október 12.)
Csehországi túra a kõvé vált óriások között
Lucní hora
(2024. október 12.)
Tavaszi - nyomokban téli - kirándulás az Óriás-hegységben
Elba-forrás
(2024. október 12.)
Megpróbáltuk felkutatni az Elba forrását a hó alatt, de ratrakkal kellett volna jönnünk
Dendeocse mászás
(2024. október 11.)
Újra a dendeocsén, de most már fel is mentünk a tetejére
Boncsos-tetõ
(2024. október 10.)
Nyári körtúra a Balaton-felvidéken a Boncsos-tetõ körül
Oberrothorn
(2024. október 10.)
Matterhorn-bámulós túra a Valais-i Alpokban
AK: Kismarja-Berettyóújfalu
(2024. október 10.)
Ide se jövök többet!
Répáshuta kirándulás
(2024. február 13.)
Õszi kirándulás a Déli-Bükkben Répáshuta környékén
Lillafüred kirándulás
(2024. február 13.)
Körtúra Lillafüred-Felsõhámor környékén barlangokkal, forrásokkal, kilátókkal.
Kasprowy Wierch
(2024. január 30.)
Nyári túra a Lengyel-Tátrában a Gáspár-csúcsra

A Gyermekvasút nyomában - éjszakai

Teljesítménytúra
A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2008. augusztus 20.
Indulás: 20.30. Hûvösvölgy
Érkezés: 04.10. Széchenyi-hegy
Résztvevõk: feherb, juhi, syb
Máskor is voltunk már ezen a túrán 2013 
Túraparaméterek
A túra hossza19 km
Szintkülönbség990 m
ÚtvonalHûvösvölgy -> Hárs-hegy -> János-hegy -> Makkosmária -> Virágvölgy -> Disznófõ -> Normafa -> Csillebérc -> Farkas-völgy -> Széchenyi-hegy
Szintidõ7 ora
HelyszínBudai-hegység
Legmagasabb tengerszint feletti magasságJános-hegy - 527 méter
A túra nappali verzióját mindig március 15-én rendezik, ezzel ellenkezõ irányban, az éjszakait pedig augusztus 20 elõestéjén. Az útvonal érinti az összes kisvasúti állomást, és közben olyan nevezetesebb helyeket, mint pl. a János-hegy, vagy a Hárs-hegy. Sok az ellenõrzõ pont, a 20 km-en 17 van, amit személy szerint én szeretek.

Éjszakai túra lévén nem sokat fényképeztem. Nem is akartam a fényképezõvel sokat pöcsölni. Track meg azért nincs, mert kimerült az aksi a GPS-ben, és amikor ezt észrevettem, akkor már nem volt értelme átrakni a fényképezõbõl a másik párat.

Erzsébet-kilátó éjszakai kivilágításban
Nem voltunk gyorsak, sõt baromi lassan csináltuk meg a túrát. Pedig végig úgy éreztem, hogy megyünk, mint az állat. De ez csak érzéki csalódás lehetett. Sokan indultak a túrán. Fõleg az elsõ kilométereken tömegnyomor volt az erdõben. A második ellenõrzõ ponton nagyobb sor állt, mint reggelente a moszkva-téri metróállomás pénztárában, ha a bejáratnál is ellenõrök állnak. Itt egy kicsit ki is akadtam, mi lesz, ha mindenhol ennyi ember lesz, soha az életbe nem érünk be a célba. De aztán ahogy egyre több kilométert mentünk, úgy ritkultak az emberek, de mindig volt több-kevesebb túrázó elõttünk, vagy mögöttünk.

Pedig nem olyan könnyû ez a túra. Fõleg ebben az irányban nem. Nem a táv a rázós, hanem a sok fel-le mászkálás, majdnem 1000 m a szint ezen a rövid távon. Ráadásul éjszakai túra, és most aug 19-e munkanap is volt. Én 12 órát dolgoztam aznap, ráadásul manapság nem egyszerû aug. 20-ra idõjárás-elõrejelzést készíteni. Lehet, hogy emiatt is fáradtam el annyira a túra végére.

Magán a túrán nem volt különösebb gond a tájékozódással. Az elején kellett jobban figyelni, illetve a Disznófõ-forrás elõtt kavarogtunk egy kicsit. A Normafánál nem találtuk meg a turistautat, ami Csillebérc állomásra visz, így a mûúton mentünk több túratárssal együtt. Húzósabb útkeresés Normafa megálló után volt. Itt nem egyenesen kellett elsétálni a kisvasút végállomására, hanem le egy hosszú jelzetlen szakaszon a Farkas-völgybe, majd onnan fel a Széchenyi-hegyre. Csak tippeltünk, hogy merre mehet az út lefelé, de végül jónak bizonyult a tipp. Tájolót persze nem vittem. A völgyben több elágazó is volt, itt a végén már nem akartam szarakodni, és kicseréltem a GPS-ben az elemeket, és annak segítségével találtunk rá a keresett zöld háromszög jelzésre. A célban adtak virslit.

A célból a rajtba különvonattal lehetett visszajutni, de csak kettõ ment az éjszaka folyamán. Az elsõt esélyünk sem volt elérni. De akkor sem sok lett volna, ha pont elindulunk 19.30-kor. A másodikhoz két órát kellett volna várni. Mivel másnap is melóztam, ezt inkább kihagytam, és éjszakai busszal mentünk le a városba. Így legalább 2 órát tudtam aludni a meló elõtt.