Bólyaszedõ túra
(2019-08-04)
Újabb bólyaszedõ túra a Rockenbauer Emlékúton Zalában.

Gercse 15

Honlapra került:2015. február 20. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2014. november 8.
Indulás: 08:00 Pasarét, Szilfa utca
Érkezés: 13:00 Pasarét, Szilfa utca
Résztvevõk: feherb, Kati, Odett, Via
Máskor is voltunk már ezen a túrán 2011
ÚtvonalPasarét -> Apáthy-szikla -> Árpád-kilátó -> Fenyõgyöngye -> Guckler-szikla -> Virágos-nyereg -> Gercse templom -> Újlaki-hegy -> Határnyereg -> Libanoni cédrus -> Pasarét
HelyszínBudai-hegység
Többnyire erõsen felhõs, de esõ nem esett. Európa idôjárása
A rövidebb távra mentünk el, de hogy miért, az már a homályba vész. Ez viszont túl rövid volt, a maga 15 km-ével.

Kilátás a Gückler-körútról
Apáthy-szikla alulról
A kedvenc Apáthy-szikla - Árpád-kilátó kombóval kezdtünk, majd felkapaszkodtunk a Hármashatárhegy oldalába, de még mielõtt belejöttünk volna a hegymenetbe, le is tértünk a Guckler-körútra. Ezen nagyon kényelmesen és gyorsan lehet haladni, sok futó is észrevette ezt, és ide járnak fel a környékrõl. Mondjuk felkaptatni nem lehet kényelmes, de ha már fent van az ember, akkor távo la város zajától, de mégis közel ahhoz, az erdõben lehet kocogni.

Virágos-nyeregbõl lefelé
Gercse templombelsõ
A Virágos-nyeregben van vége ennek az útnak, itt futnak össze a turistajelzések is. Mi a nyeregpont kényelmesebb oldaláról jöttünk, és egy másik kényelmes oldalán, az ellentétes irányban lévõ lejtõn haladtunk tovább. Már innen ki lehetett szúrni a Gercse templomot, ahol még soha sem voltam. Van itt egy vicces láda: a doboz megkeresésén túl rajzolni is kell a GPs-sel, és a tracket, mint rajzot fel kell tölteni az oldalra. Rajzoltam is, de a ládát nem sikerült megtalálni, cserébe egy vizes fatuskóra lépve és megcsúszva majdnem kitörtem a lábamat. A rajz azért megvan, legközelebb azzal már nem kell foglalkozni.

A lányok odébbálltak, nem várták meg a ládázásomat, így egyedül baktattam fel az Újlaki-hegyre, majd a cédrusnál lévõ ellenõrzõ ponton át be a célba. Csak ott találkoztunk, ahogy Katika zsíroskenyérrel eteti a kutyát.