Szokolya v.á.-ra nem egyszerû eljutni kocsival. Harmincnál gyorsabban nem mertem menni a falutól az állomásig. Csodálkoznék, ha egy tucatnál több ember használja az állomást napi szinten. Persze szebb lett volna vonattal menni...
A második legrövidebb távot választottuk, a 20 km lett a befutó. Nógrád felé kellett indulni szinte mindenkinek. Az út eleje a vasúttal párhuzamosan haladt, de attól kicsit beljebb az erdõben. Szerencsére nem volt dzsindzsás az út. Nógrád elõtt aztán csináltam egy kis deviációt a túrába. Utolértünk egy nagyobb csoportot, és mivel egyvágányos volt az út, gondoltam elmegyek a vele párhuzamosan haladó, széles úton. Csakhogy az elment másfelé. Nem teljesen, mert még hallottam a bokrok mögül az emberek hangját. Aztán az utam elkanyarodott, és most már tényleg tök másfelé vezetett volna. Így nem volt mit tenni, bevágtam az erdõbe és a GPS segítségével megtaláltam a helyes, jelzett utat. Telefonon beszéltem a többiekkel, és megbeszéltük, hogy Nógrádon, a Csurgó-forrásnál találkozunk. Meglepetésemre én értem oda elõbb, és addig beletettem egy kis csokit az arcomba.
Az OKT útvonalán folytattuk a Magas-Börzsöny irányába, de addig azért nem mentünk el. Pár km múlva Királyrét felé kanyarodtunk, ahova egy meredek, szakadékos részen értünk le. Utána vettük észre, hogy ugyanide fel is kell jönni majd. Királyréten ezer ember volt, alig találtuk meg az ellenõrzõ pontot a tömegben. Amíg szaboláék étkeztek, én levittem a kutyát a patakhoz, és lemostam, mert gyanús szaga volt az erdei hentergõzés után.
Szóval felmentünk vissza a szakadékos úton, ahol szembejött a nagyobb csoport, akit még Nógrádnál kerültünk el. Csodálkoztak, hogy megvan a kutya. Én meg azon csodálkoztam, hogy ezen miért kell csodálkozni... Nem sok volt hátra a túrából, de olyan helyen mentünk, ahol sohasem jártam. Nagyon szép volt a patakvölgy, fõleg a felsõ részen, ahol egy mélyebb vízmosásban folyt. Gyakorlatilag ez a völgy elvezetett minket a vasútállomásra, ahol elmentünk egy kicsit kajálni, meg lefényképeztünk egy vonatkeresztezést is.