Keresstek a Cscsrajrs alkalmazst a Google Playen!
Mezfld 50 (2009-07-11)
2009.07.12 Kvzialfldi tra a Mezfldn
Rockenbauer Pl emlktra (2022. december 10.)
Ezttal a nappali Rockenbauer trn volt blyaszeds
Mittagskogel (2022. november 16.)
jra a Mittagskogelen, ezttal nyron, hmentesen.
Wrthersee kerls (2022. november 16.)
Biciklitra Karintiban, Wrthi-t kerls
Dobratsch (2022. november 16.)
Eskszm, hogy soha tbb nem rom le, hogy Dobratsch
Rax (2022. augusztus 20.)
Rax?Rakok!
Fehr t (2022. jlius 7.)
Kvziszoksos jvi kirnduls 2022-ben a Budai-hegysgben
Thry Gyrgy Emlktra (2022. jlius 7.)
Thury Emlktra sokadjra, egyedl, kt nagy es kztt
Karancs-Medves 35 (2022. jlius 7.)
jra teljestmnytra a Karancs-Medvesen, most kettesben Vgnnyal
Olajos krt - 30 (2022. jlius 7.)
Harmadjra az Olajos krton

rkezs: Salgtarjn - 16:12
Rsztvevk: feherb, Vagny
Mskor is voltunk mr ezen a trn 2004  2017
tvonal Salgtarjn -> Pipis-hegy -> Ceberna-vlgy -> Kpolna-hegy -> Karancs -> Somoskjfalu -> Eresztvny -> Salgvr -> Salgbnya -> Medves -> Rnabnya -> Szilvs-k -> Insz -> Pcsk-nyereg -> Salgtarjn
Szintid 10 ora
Helyszn Karancs-Medves
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Karancs - 729 m
Dleltt mg kevs felh, majd befelhsdtt. Csapadk nem volt.
Harmadik olyan tra volt ez az vben, amit rgebben mr sokszor teljestettem, utoljra 5 vvel ezeltt. Most Vgnyon kvl nem jtt el velem senki. Mr 5 ve is gy voltam vele, hogy ritkn indulok ilyen hossz trkon, nem is beszlve Vgnyrl, aki mr elmlt 10 ves. Szval kis parval indultam el, hogy minden rendben fog-e menni.

Nem volt hossz sorban lls a rajtnl, gyorsan el tudunk indulni 7 rakor. A vrosban sem volt hossz sta, gyorsan fel kellett kanyarodni a klvrihoz. J kis bemelegts volt fellpcszni oda, a vge fel mr szgyenszemre a korltot is megfogtam. Kzben htrapillantva vettem szre, hogy seperc alatt megmsztam a tzemeletes hz magassgt, ami mellett nemrg mentnk el. Vgnynak meg se kottyant, idnknt volt n. pihen a lpcssorban, ott megvrt, s legelt addig egy keveset. A klvria aljn elfogytak a lpcsk, s szerpentinen mentnk tovbb. A kutya nem rtette, hogy mi van, mirt megyek ide-oda, llandan visszajtt, s ugrndozott nekem, hogy ne szrakozzak, menjek mr egyenesen, ahogy . Mire a tetre rtem, ott simogattatta magt a pontrkkel. Gondoltam, itt mr kinyitom a trabotot, de az egyik nem nylt. Erlkdtem egy darabig, aztn feladtam. Az egyik botot hasznltam csak, a kinyithatatlan Somoskjfaluig tartott velem, ott kidobtam. gyis van otthon egy msik szimpla bot.

Bodzs-kt
Hosszabb, kevsb meredek, de dimbes-dombos szakasz jtt az erdben. Amg prblkoztam a bottal, addig Vgny kihnyta a belegelt fvet. rzsre sem mentem valami gyorsan, de azrt bven tartottam magam a szintidhz. Tudtam, hogy a Karancs gyis le fog lasstani. A Ceberna-vlgyben mg csak-csak tudtam haladni, de azon a rszen, ahol ki kell jnni a vlgybl fel a gerincre, jelentsen lecskkent a sebessgem. Csszott is a talaj, nagyon lassan tudtam csak felfel menni. Vgny elre ment termszetesen, de mivel nem volt aljnvnyzet, vgig lttam, hogy merre van. Ha eltnt a szemem ell, visszahvtam, de ilyenkor sem volt messze. A kidlt fk rdekeltk, azok alatt szokott egereket meg gykokat keresni. Emlkeim szerint volt itt egy rsz, ahol nem volt erd, s vissza lehetett nzni a vrosra, de ezt mra benttk a fk.

Vgny a rgi Vgny helyn
A nyeregbe rve elbb balra kellett menni, fel a kpolnhoz, ami a kirs szerint 100 m-re volt. De volt az 300-ra is. Ott tartottam egy kis pihent, ittam, ettem npolyit, s adtam vizet a kutynak is. Innen vissza a nyeregbe, majd fel a Karancs cscsra. Pontosabban nem a cscsig, hanem csak a kiltig, ami pr mterrel alatta van. Nem volt erm felmenni a kiltba, de persze Vgnynak ez volt az els. Aztn szrevette, hogy nem megyek, s visszajtt. jabb ivs kvetkezett, s indultunk is lefel, Somoskjfalu fel a meredek rszen. Itt ugyan lejt volt, de nem mertem gyorsan leszaladni, mert kvzi vgtelennek tnt. Nem lehetett ltni az aljt. Amikor kicsit kiegyenesedett, kisvrtatva jra bedurvult a lejts. Kzben biciklisek is jttek htulrl, azokra is kellett figyelni, hogy idben flre tudjak llni a kutyval egytt. A fkezizmaim jl be lettek jratva.

Somoskjfalu v..
Somoskjfaluban a Hatr Bfnl pecsteltnk, jbl ivszat zajlott, s itt meg kellett tlteni a palackot is. 3,2 litert hoztam kettnknek, de nekem mr 1,5 l elfogyott. A kutya vize csak azrt volt meg, mert sokszor ivott pocsolykbl is, illetve szinte az sszesbe belement, hogy az ujjai kztt vizes legyen. J lassak voltunk, de mivel a Karancsig tart 8 km-en a szint fele elment, nem aggdtam ezen. Eresztvnyig a kisvast plyjn nagyon j tempban tudtunk haladni. Vgig emelkedett, sszessgben nem is keveset, de nem volt vszes a meredeksg.

Eresztvnyben volt a kajztat pont, ahol magamat s a kutyt is kajztattam. Prbltam lektni a figyelmt, mert klnben ms embereket keres magnak, akiket evs kzben nzhet. s ezt nem akartam. Innen a Salg vrba vitt az utunk, a hossz tvon indulk szembe jttek velnk ezen a rszen. k elbb mentek a vrba, utna pedig a kajztat ponthoz, majd Somoskbe. A Dornyay-hznl lv forrsnl lltunk meg jra megtlteni a palackokat, s felfrisslni egy kiss.

Ott a Beszterce
A vr elg magasan van, 610 m-en, de a krnyk is kzelti az 500-at, szval nem kellett olyan sokat felfel menni. Azrt jlesett megrkezni, s pihenni egy keveset. Vgny termszetesen jval elttem fent volt, s mr nzte, hogy mi zrg a pontrknl. De az sajnos nem kutyakaja volt, harribt osztogattak. Pihenskpp csinltam pr kpet a vrbl, s indultunk is lefel. Tbbszr kellett elvenni az itinert, hogy akkor most merre, de knny volt megtallni a helyes utat. Kezdett meleg lenni, de ezzel egytt a felhk is gylekeztek, gyakorlatilag a keletkez gomolyok befedtk az eget. Azrt nem volt mg olyan melege a kiskutynak, hogy Salgbnyn ne kezdjen egy mkus utn szaladni.

A Medves K-i pereme
A Medvesre tart emelkedn mr reztem, hogy az ilyeneknl nem szabad erltetni. Ha lassan megy, akkor lassan kell menni. gyis mr csak kt ilyen lesz a trn. Vgny is kezdett megfontoltabb lenni, nem ment nagyon elre, vagy ha igen, akkor az elgazkban megvrt, nem akarta kitallni a helyes utat, nem kockztatta a flsleges stt. Rnabnya eltt mr csak mgttem jtt. Nem tudtam eldnteni, hogy ennyire elfradt volna, vagy csak tart valamitl. Az ellenrzponton osztogattak stit, abbl ettem egyet, de is szagolgatott felfel az asztalra. Persze a szendvicsemben lv sonkbl azrt kapott keveset, s jratltttem a vzkszletnket.

Tvolban a Kkes
Barlang Szilvs-kn
A Szilvs-kre vitt a kvetkez kaptat, ahol a bnyszat sorn keletkezett barlangok voltak, s remek a kilts keleti irnyba. s nem mellesleg jabb hossz emelkedt piplhattam ki, de itt a lefel ton megint eljtt a fkezizom-fjdalmam. Ezt is egyre tbbet reztem innentl kezdve. Pedig a kvetkez, s egyben utols ellenrzpont mg 10 kilomter, onnan mg kb. 4-5 a cl, szval nem kevs volt mg htra. A kutyus jra csak mgttem baktatott, de volt egy olyan rzsem, hogy ennek ellenre elszaladna, ha ltna valami izgalmasat. Mivel csak erd volt krlttnk, semmi pihenhely, ezrt knytelen voltam az t szln megllni, mert muszj volt jra kajlnom. Ez mr az Insz fel tart lejtn trtnt, ahol a sznyogok is elkezdtek dngicslni a flemben. gyhogy gyorsan ettem, majd az aszfalttnl az elgazban jabb frisstpont vrt. Mondtam, hogy nem kell vz, mert van bven mind a kettnknek, s feleslegesen nem akartam felcipelni a slyt a Pcs-kre.

Ami innen a tbla szerint mg 3,5 km. Lassan emelkedett az t, majd a vge fel kezdett bedurvulni. Itt vettem szre, hogy a tblkon csak a nyeregig tart tvolsgot nztem, onnan azrt mg kell felfel menni, nem is keveset, tkzben szembe szintn jttek kirndulk kutyval, akik klcsnsen megijedtek egymstl, s nagy vben elkerltk egymst. A Pcs-kn lv ponton megint rmkds volt, mert pogcst lehetett venni, ami viszont mr kutyakajnak szmt. Legalbbis kis mennyisgben, de legalbb nem csokis. gyhogy kapott keveset belle.

Tvolban a Salgvr
gy gondoltam, hogy innen csak bereplk a clba, oszt jvan, de kzben figyelmen kvl hagytam a tnyt, hogy a hegy lefel nagyon meredek is tud lenni, ami meggtolja a sietst, de elg korrekt idben bertnk a clba. A 10 rs szintidn jval bell voltunk kb. 1,5 rval. De ha mondjuk csak 9-et adtak volna r, el sem indultam volna, mert nem akarom vgigparzni a napot emiatt. Megint csak r kellett jjjek, hogy nagyon szp ez a krnyk, de a legigazibb a hossztv lett volna, de sajnos az mr nem menne.