Keresstek a Cscsrajrs alkalmazst a Google Playen!
Cserhtszentivni kirnduls
(2020-05-16)
Karantntra a Cserhtban a Bzma krl.
Rpshuta kirnduls
(2024. februr 13.)
szi kirnduls a Dli-Bkkben Rpshuta krnykn
Lillafred kirnduls
Krtra Lillafred-Felshmor krnykn barlangokkal, forrsokkal, kiltkkal.
(2024. janur 30.)
Madeira V - A Kris-hegyrl a Kkesre
AK: Krsladny-Dvavnya
(2023. oktber 3.)
Rvid, de annl unalmasabb kktra az Alfldn

Budai 50

Teljestmnytra
A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2007. mjus 12.
Induls: ? - Szpjuhszn
rkezs: ? - Szpjuhszn
Rsztvevk: feherb, juhi, krichard, natasa
Mskor is voltunk mr ezen a trn 2015
A tra hossza50 km
Szintklnbsg1500 m
tvonalSzpjuhszn - Nagy-Hrs-hegy - Hvsvlgy - jlaki-hegy - Als-jegenye-vlgy - Zsros-hegy - Nagy-Szns - Kutya-hegy - Cseresznys-vlgy - Zsros-hegy - Vasvri-erd - Telki - Fekete-hegyek - Kopasz-erd - Kecske-ht - Petnehzy lovascsrda - Szpjuhszn
Szintid12 ora
HelysznBudai-hegysg
Legmagasabb tengerszint feletti magassgNagy-Szns - 551 mter
Eleinte borult, 1 rn t esett az es is. Ezt kveten cskkent a felhzet s kisttt a nap. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Szabolnak tekemeccse volt, gy nem tartott velnk. Rgta el akartam jnni erre a trra, szintn megvalva azrt, mert szidtk. n semmi kivetnivalt nem lttam a szervezsben. Most egy httel a Kinizsi eltt, amolyan fprba is volt, egyben nekem ez volt idn az els 50 km-es trm is.

Hrs-hegy, kilt
Mindjrt a tra elejn sok emelked volt, de legalbb j sok szintet legyrtnk. Nem mentnk valami gyorsan, Hvsvlgy utn le is maradtunk Natasval. Legalbbis azt hittk, aztn kiderlt krichard s juhi egy elgaznl msik irnyba fordult. gy az els ellenrz ponton mi vrtunk rjuk, igaz nem sokat, kb 5 percet. Viszont itt, a Virgos-nyeregben sok idt eltltttnk, mivel kajltunk is. az es is eleredt, fel kellett vennem a poncsmat.

A Cscs-hegy oldalban mentnk vgig egy keskeny svnyen. Nem volt egszer a poncsban, radsul a sok es miatt mr elgg csszott is a talaj. Szerencsre nem sokig esett, el is lehetett tenni a poncst. Ahogy elllt az es, mr ltni is lehetett a kk eget. Nem haladtunk valami gyorsan, st rohadt lassak voltunk. A GPS szerint mg pp bernnk, ha gy folytatjuk. Sokig erdben mentnk, s annl nagyobb szops volt,
Sziklk
Forrs. Nem ivvz!!
amikor dl krl Nagykovcsi mellett kirtnk a napra. Ekkorra mr htgra tztt a nap, s rohadt meleg lett. Kss ide vagy oda, a Nagy-Sznson muszj volt fnykpezgetni, ugyanis nagyon szp a kilts.

Lerve a Nagy-Sznsrl jraszmoltunk, s n mr komolyan arra gondoltam, hogy adjuk fel, hiszen nagy kssben voltunk. s itt inkbb van rtelme, mint tvolabb a vrostl. Krichard errl hallani sem akart. Rlltam, br marhra nincs nyemre gy trzni, hogy semmi rtelme. n csak s kizrlag a jelvny miatt trzok, nem azrt mert olyan baromira elhivatott termszetvd, vagy egszsges letmdot l egyed lennk. Nincs jelvny, akkor nem megyek sehova. Kivve a magashegyi trkat.

Telki
Szval tovbbmentem, mert azrt az is cseszte a csrmet, hogy feladjam a trt. Egy kritikusabb szakasz volt, ahol nem volt turistajelzs, hanem a rendezk ltal felfestett jeleket kellett kvetni. Kicsit kicsik voltak a jelek, s nhol ritkk is. Azrt sikerlt eltallnunk Telkire, de nem mondhatnm, hogy gyorsabbak lettnk volna. Telkiben viszont muszj volt enni meg inni is, majd jra bevetettk magunkat az erdbe. Sokszor lttunk a fkon rikt szn nyilakat a fkot, amik eddig mindig abba az irnyba mutattak, amerre menni kellett. Nem tudtuk, hogy ez mi, de egyszer nem j fel mutatott. gy meglttunk egy kbnyt, s a GPS segtsgvel visszatalltunk a helyes tra.

Tjkp
Prbltam gyorsan menni, amennyire csak lehetett. Nem volt sok htra, s ha 5-os tlaggal megynk, mg van eslynk berni. Sajnos a nagy siettsgben ismt elcsesztem az utat, pont a vgn. vlteni tudtam volna, hogy lehettem ennyire bna. Legalbb 1,5 km-t jelentette ez a hiba. Ez a Vrs-pocsolys hton volt, innen kicsivel tbb, mint 6 km volt htra, 6-os tlaggal mg bertnk volna. Ehhez viszont nem volt mese, futni kellett, legalbb a lejtn. Juhi s krichard htra maradt, mi Natasval elrerohantunk. Gyorsan odartnk Adyligetre, ahol ismt jraszmoltuk a htralv utat, s gy dntttnk, hogy tovbbmegynk, nem vrunk a tbbiekre, gy van eslynk berni, s mg rohanni sem kell. Viszont kt rvid, de meredek emelked mg htra volt, tudtam az le fog lasstani gy kzel 50 km tjkn.

Pont bertnk a clba, pr perc frunk volt csak, rgtn utna juhik is megrkeztek. k is megnyomtk a vgt. Rohadtul megknnyebltem, hogy sikerlt, csak az volt a baj, hogy ugynez megismtldtt pr httel ksbb az Olajos krton, csakhogy ott nem sikerlt berni idben.