Börzsöny vándortúra
(2016-10-22)
Õszi teljesítménytúra a Börzsönyben

A Pilisi Parkerdõ forrásai túramozgalom

A mozgalom keretén belül 50, elõre meghatározott forrást kell felkeresni a Pilis és a Visegrádi hegység területén. A források aránylag jól megközelíthetõ helyeken találhatóak, turistautak, erdészeti mûutak mellett. A túramozgalomnak nincs idõbeli korlátja.

A felkeresett források vizeinek jellemzôi ezen az oldalon találhatóak További információk a mozgalomról
Forrástúra
2012. november 18. | 21 km
Hosszú idõ után mentünk el ismét együtt túrázni. A cél a jópár évvel ezelõtt elkezdett Pilisi Parkerdõ forrásai túramozgalom befejezése volt. A mozgalom során nem kevesebb, mint 50 elõre megadott forrást kellett felkeresni a Pilis és a Visegrádi-hegység területén. A könnyítés annyiból állt, hogy 5 szabadon választott, a megadott listában nem szereplõ forrást lehetett helyettesíteni 5 másikkal. Szent-kút felé A...
2012. június 23. | 27 km
Huh, végre ismét kiszabadultunk a városból. Elvileg feherb Kõszegre szeretett volna menni valamilyen túrára, de én azt mondtam, hogy nekem nincs most 4ezer Ft-om egy ilyen túrára, nem is beszélve a korán kelésrõl. Ekkor vetõdött fel hogy menjünk el ismét forrásozni a Pilisbe, hiszen még mindig van egypár forrás, amit a Pilisi Parkerdõ forrásai túramozgalom miatt fel kellene keresnünk. Feherbnek már amúgy is elege volt a...
Forrástúra a Visegrádi hegységben
2011. január 16. | 21 km | 800 m
Sárdagasztás hátul Sárdagasztás elöl Január végén elérkezett az idõ, hogy jó sok év után felkeressünk pár forrást a Pilisben, és ha már ott vagyunk megkeressünk pár geoládát és Dobogókõn csúcsokcsúcsázzunk egyet. Úgy kellett megtervezni az útvonalat, hogy mindez sikerüljön. Ennek érdekében a Kétbükkfa-nyeregtõl indultunk, észak felõl megkerültük Dobogõkõt, majd délkelet felõl fel is mentünk a...
Visegrádi-hegységi kirándulás
2010. április 17. | 14 km
A falut elhagyva GOmba a napsütésben Jó idõ ígérkezett a hétvégére, de nem akartunk a Bükkbe utazni, így maradt a Visegrádi-hegység. Nemrég volt a Forrástúrák a Visegrádi-hegységben nevû teljesítménytúra, de nem vettünk részt rajta. Azonban sok forrást érintett az útvonal és amúgy is már elkezdtük a Pilis forrásai túramozgalmat, így úgy döntöttünk, hogy a forrástúra útvonalán kellene végigmenni. A túra...
Forrás túra a Visegrádi hegységben
2009. december 13. | 26 km | 950 m
Ez az idei elsõ forrástúra, amire el tudtunk menni, pedig már december van. Valahogy sosem jött össze. Pedig a szeptemberi 70 km-es távval nagyon szemeztem, de sajnos elõtte már elígérkeztem máshova. Most viszont összejött egy rövidebb távval, de a téli jelleg miatt ez a 26 km teljesen jó volt, és 9 forrást is meglátogattunk. Visegrádon reggel Nagyon hideg volt, amikor leszálltunk a buszról...
Pilisi forráskirándulás
2008. február 9. | 17 km | 762 m
Régen mentünk el forrásokat mérni a Pilisbe, talán tavaly februárban. Ismét kiválasztottunk párat, amelyeket egy nap alatt kényelmesen fel lehet keresni, és megmérni õket. Piros kör jelzés Erdei vízmosás Víz jön ki a föld alól A Pilisi források túramozgalomban szereplõ források közül még párat kinéztünk, de sajnos azokat vagy meg sem találtuk, vagy nincsenek...
2007. március 31. | 15 km
...
Pilisi forráskirándulás
2007. február 4. | 14 km
Második forráskeresõ túránkon sem látszott, hogy tél van, bár a Pilisben az északi hegyoldalakon lehetett havat látni. A kirándulás során 6 forrást kerestünk fel, de ezeken kívül volt még két "autós" forrás is. Ezek útba estek, gyakrolatilag csak pár métert kellett a parkolótól megtenni a forrásig. Az autós forrásokat odafelé vettük célba....
2007. január 20. | 20 km
Megtaláltuk a Pilis forrásai túramozgalmat, és rögtön el is indultunk, hogy felkeresünk 11 forrást Lajosforrás környékén. Szerencsénk volt, mert egy kb. 20 km-es túrával meg lehet csinálni õket. Az igazolás nem úgy mûködik, mint a Kék túránál, nincsenek bélyegzõk a forrásoknál, hanem be kell írni az igazolólapra, hogy milyen a forrás. Mi lefényképeztük az összeset, de nem akarunk...
Konrád menet
2007. január 13. | 28 km | 1100 m
Az egyik olyan túránk amelyre nem autóval mentünk. Elnéztem a menetrendet és teljesen meg voltam gyõzõdve arról, hogy Dobogókõ és Esztergom között délután nincs járat. És emiatt nem tudtunk volna visszamenni a kocsihoz, ha Egomban hagyjuk. Ezt nem panaszkodásként írom, csak amiatt, hogy nagyon korán kellett kelni ahhoz hogy normálisan elkészülve elérjük az Esztergomba induló...
Kaán Károly Emléktúra
2006. november 11. | 22 km | 851 m
Ez a túra egyszeri alkalommal került megrendezésre. Legalábbis a rendezõk ezt írták. El is jöttünk, mivel kénylemes õszi túrának ígérkezett, bár a szintemelkedés elég sok volt. Így is álltunk neki a túrának, ezért a végén sietni kellett, hogy idõre beérjünk. Visegrádon a rajt majdnem a Duna partján volt, csak az országút választotta el a parkolót a folyótól. Észak felé pedig a...
Vöröskõ-kör
2006. július 30. | 20 km
A piros sáv és kereszt elágazásánál Vörös-kõ felé Igazából egy dupla túra volt ez. Külön díjazták azt, ha valaki felment a Vörös-kõre, és ha már valaki felment oda, akkor onnan indítottak egy tájékozódási túrát is. Ilyen túrán még nem vettünk részt, ez volt az elsõ tájékozódási jellegû túránk. A rendezõk 10 pontot adtak meg, ebbõl ha valaki 5-öt megtalált, akkor már teljesítettnek tekintették a...